شیر بهادر

 

با سایت وزین (آریائی) تربیون عدالت خواهی جامعه چند صدایی مان.

عجبست دزدی که بدست چراغ دارد؟ ...

(نقدی بر دستبرد عبارت اخیر ماده (16) متن قانون اساسی هنگام توشیح توسط رئیس جمهور حامد کرزی بمثابه قلدر انحصار تمامیت خواهی .)

پیرامون این دستبرد هادرمتن قانون اساسی سال 1382 بارها در رسانه های خطی داخلی وخارجی نوشته های نقد گونه را پخش ونشر نموده وبه ذهن منتظران ناگفته رازهای سربه مهررا ازحریرپوششی آن برداشته وبخور مطبوعات داده ام . اما با زهم گروپ های که آزادی وعدالت را مانند اسلاف خود دراسارت گرفته وبه بند کشیده ان باسماجت نوع افزون طلبی های تک قومی با ابزاری سازی ترفند گونه ای ازمنبر وتربیون کانون های مجری عدالت وقانون افکار مریض افزون خواهی خودراباتلاش های مذبوحانه ای افسار گسیخته وبمثابه گسترش کننده انحصارقومی وتیوری پردازان تفکر فاشیستی و درنهایت درخط مبلغین پروپاقرص استبداد قوم محور رایا ازروی بی اطلاعی ویا ازروی ترویج سیاست تمامیت خواهی قومی جعلی را درعبارت اخیر ماده (16) قانون اساسی رئیس جمهور هنگام توشیح با متن ذیل ( مصطلحات علمی واداری ملی موجوددرکشور حفظ میگردد) افزود نموده. یک سروصد صدا زبان نتنها قانونی توجیه.وموعظه واز تربیون دولت نشخوار مینمایند. که گوی متهمین کابل بانک را برگبار محکومیت قانونی بسته باشند. وازسوی منبر عدالت را بدنام ورنگ اهداف قومی می بخشند که سخت دردآور ونفرت زاست.

ازانجائیکه خوف وارعاب جزی از سناریو افزون طلبان بوده است. من علی الرغم این تهدید ها وتخویف هابحکم صراحت وصلابت وجدان مکلفیت خو دانستم تا یکبار دیگر متصدیان تیوری توطیه علیه ارزش ها ملی مان را بانوک تیز قلم ودماغ پاسخ بگویم.

افشا وپرده برداری از عمق حقایق این سناریو بدون شک بتاریخ نگاری ریالستیک برای مورخین . پژوهش گران داخلی وخارجی کمک میکند. وضمنآ ائبطالات جازده در متون تاریخ برای نسل های جوان کشور که در مکاتب ودانشگاه ها مصروف فراگیر ی تاریخ اند نیز مدد می رساند. تا از جعل تاریخ باخبرشده در شیوه های نگارش وبکارگیری تاریخ از اسلوب ریاستیکی استفاده نمایند.ودستبرد های مکیاژشده جعل تاریخ را ازلای تاریخ واقعی کشور ازذهن خود بدور پرتاب نمایند.که سخت باعث جراحت تاریخ سرزمین ما گردیده وجلو اتحاد ملی را انسدادمینماید.

آخرین متن های مسوده های نشانه گذاری شده کمیته های مجلس قانون اساسی سال 1382 تاهنوز باوجود گرد وخاک بروی قفسه های کتاب در کتابخانه ها عامه ودرنزد وکلای مجلس قانون اساسی سال 1382 مشمول دفتر نماینده گی (UN) موجود است . هرگز نتهنا درمتن مسوده های ترتیب شده کمیسیون تسوید وتدقیق قانون اساسی سال 1382 که حضرات آقایون صبغت الله مجددی وشهرانی منحیث مسوولین درجه اول این پروسه حیات دارند. وضمنآ وکلای مجلس قانون اساسی که مسوده های اصلی را دردسترس دارند. هرگز با عبارت ( مصطلحات علمی واداری ملی حفظ میگردد)نبوده ونه روی آن درهیچ یک از کمیته های تسوید بحث صورت گرفته است . حتی یکی از تیوری سازان سیاست افزون طلبی های تک قومی آقای اسماعیل یون که عضو مجلس قانون اساسی ومنشی آن بود حیات دارد.

(عبارت مصطلحات علمی واداری ملی موجود درکشور حفظ میگردد.) در متن ماده (16) قانون اساسی سال 1382 کاملآ یک جعل سازمان یافته تحت تفتین های فشاری گروپ های افزون طلبی قومی که متاسفانه طی (12) سال که کشور وارد مرحله جدید سیاسی به زعامت حامدکرزی گردیده است. برخلاف اینکه در متن مسوده ویابحث های کمیته ها آن هنگام مجلس قانون اساسی موجود باشد درهنگام توشیح با درنده خوی سیاسی وتحمیل فرهنگ بدوی استبدادی تک قومی در راستای تصفیه های قومی مبتنی بر اهداف بازمانده تاریخ شرم آور استبدای تب دارگذشته ناشی از پشتونیزه کردن بزرگ نمای های تک زبانی آرشیف افزون خواهی های (پشتو تولنه) وقت به چشم مردم ما خاک پاشیده . با استفاده نامشروع از منبر عدالت ازموقف دولتی قضا استفاده ابزاری قومی را اصدار نمودن . گناهیست بزرگ درراستای تشدید تنش های قومی که خواست نخست دشمنان اتحاد ملی مردم ما محسوب میگردد. مردم کشورم را مخاطب نموده می خواهم که دیگر اجازه ندهند‘ آقایون تمامیت خواه درخطر اهداف پاکستان عصبیت ها وحساسیت های قومی را با جعل حقایق موعظه ونشخوار نموده فضای همدلی وزیست باهمی شهروندی را درجغرافیا ی ملتهب وآسیب پذیر ما بیش ازین به میدان کشمکش های ناثواب ملی تبدیل نمایند تا زمینه مداخلات پاکستانی ها مساعد گردیده . اسباب بیتشر را درجهت ویرانی کشور ما نقب زنند . وازسوی مولفه علمی وملی دواژه دیگری است درین عبارت جعل که جدآ قابل تعامل وپژوهش محققین قراردارد که ایجاب بررسی وتحقیق علمی وعملی را ازسوی کارشناسان عرصه قانون وحقوق می نماید . واژه علمی وواژه ملی توجه داشته باشید درکشوردارای تعددزبانی آنهم که اکثریت بزبان فارسی تکلم دارند نه بوی علمی ازآن بمشام میرسد ونه بوی ملی مولفه های علمی نخست علم چیست؟ ( ارزش های که قابل تحلیل وتجزیه بوده متکی برحقایق ونتیجه قابل قبول باشد.) ملی چیست؟( ارزش های که برای تمام شهروندان یک سرزمین آگاهانه قابل قبول وآیینه وتجسم سیمای همه درآن محسوس وتداخل داشته باشند.ومبرا از رنگ یک جنسیت قومی وزبانی باشد) اینست مولفه های علمی وملی که هرگز جای بکاربرد را بارنگ بوی قومیت تک زبانی ندارد.هرگاه تعریف که بعضا سیاست مداران تک قومی می نمایند پشتو زبان ملی باشد . پس فارسی دری هم زبان ملیست وعبارات هردو زبان بکاربرد ملی از نظر سیاست رسمی دولت کنونی دارد.شهروندان ما می توانند بزبان ملی پشتو پوهنتون بگویند وبزبان ملی فارسی دری دانشگاه .اینست ریشه ای نهفته در متن این گفتمان تاریخی وراه حل بیرون رفت ازتهلکه تلک های مخوف دشمنان اتحادملی سرزمین دردمند ما .

بادرود سپاس

شیر بهادر

 

 


بالا
 
بازگشت