خوشه چين

عیاران انقلابی

گامی به سوی وفاق ملی

به حیث تیزس:

یک تذکر جزئی،جدی اما کامل: اشاره برای تمام وطن پرستان، احزاب حلقات گروه ها ی راست وچپ ومیانه که درباره انسان وانسانیت ووطن آزاد ومستقل می اندیشند.اگرواقعاً وجدان دارید،بیایید نوشتۀ پایینی را ازنظر بگذرانیم، با نظریات سازنده تان خلای این مطلب را پرنموده آماده گی به طرح یک جبهۀ وسیع(( ؟؟؟؟؟؟)) را ازخود نشان بدهید. وقت را ضایع نسازید فرصت ها رفته باز نمی آیند. این فرصت هم ازدست میرود. وما بدون وطن میشویم.

ساده اندیشان، ودروغگوها، قلندرها وملنگهای سیاسی قبرستان به حیث انسانهای منفورتاریخ درانتظارشان است.

اگربه طرف عنوان بنگری، گفته میشود که انتخاب عنوان برای خواند ن خیلی ساده است. ساده نگیریم که پیاده سازی ومفاهیم این دوکلمه مشکلاتی را درپی دارد. برای پیاده سازی این دوکلمه ازهمه عمده تر به معنی ومفاهیم آن دوکلمه باید که پی برد. اول- عیارانقلابی- دوم- وفاق ملی

 اول_ با آنکه عیار، درذات خود تعریف جداگانه دارد و انقلاب تعریف علیهده، اما به عیارانقلابی باید که معنی نخبۀ برجسته ((حکیم)) را قایل شد.گرچه که حکیم نام خداوند بی نیاز است اما برای بعضی ازبندگان خودالهام میدهد.ازین خاطر است که انسان راخلیفۀ زمین شناخته اند.نخبگان برجسته مشبوع ازبینش دانش میباشند.بینش دراینجا درک نهادین ویاناخودآگاه، ازحقایق وواقعییتهای آزادی خواهانۀ نخبگان را توضیح میدهد،ودانش جمع ازنظریات ودانشمنمدان دیگراست که به معلومات خود افزوده است                                                                                                                 دوم وفاق ملی: عبارت است از،سازنده گی، همکاری کردن است که ازان ملت شکل میگیرد ملت بیان گرباشندگان همه متولدین درمحدودۀ جغرافیای سیاسی کشور مستقل آزاد غیر وابسته است. ازین خاطر است که به وفاق ملی ما تعریف همکاری،همگرایی، همراهی، سازنده گی وهمدلی را میدهیم. 

  دروفاق ملی جایی برای تهدید وسرکوب وجود ندارد. تنها وتنها رضای خاطر وتصمیم آزادانِۀ ملت رنگ برجسته دارد. اما تفاهم ملی، ازمواضع((نوع حاکمیت)) برای برقراری چگونگی از ثبات سیاسی با اپوزیسیون مخالف مطرح میگردد. عیاران انقلابی وفاق ملی(( ملت واحد)) را یگانه گزینۀ برای حا کمیت سیاسی مستقل غیر وابسته دارای روابط نیک متقابلاً مفید  خصوصاً با همسایگان وسائر کشورهای ملل جهان می پندارند. «حق ملت» حقوق وجایب که «منافع علیای کشور» و«استقلال وتمامیت ارضی» مسایل کلیدی وحیاتی میباشند. میشود باحفظ بیانات که درپایین تذکر می یابد به وفاق ملی نایل آمد.  پس به صراحت لهجه باید گفته شود. شخصیت ها گروه ها ،سازمانها واحزاب سیاسی که دارای برنامه میباشند با درنظرداشت اوضاع کنونی، ازقهروخشونت گذشته که ناخواسته دامن گیرشان شده بود. پایین می آیند.به یکدیگر احترام می گذارند. درمیدان فعالیت سیاسی صلح آمیز حقوق همدیگررا به رسمیت می شناسند. 

 بخاطریکه حاکمیتهابه اساس، تک نژادی،تک ملیتی، تک قومی،تک حزبی چپ وراست،سمتی ومحلی،مذهبی، درکشورما خونها ی فراوان راجاری ساخت همیش این وضعیت دست مداخله گران را درکشورما آزاد گذاشته است.

روزی عیار انقلابی درجمع تما شا چیان استاده بود. 

 دوخروس کلنگی ازپدرومادر برادران هم تنی اند، یکی درقفس یک مرغ باز، گیرافتیده است ودیگرش درقفس مرغ باز، دیگر. طبعیت برین است که دوکلنگی باهم برادر درمیدان جنگ به هیچ وجه به یکدیگر تسلیم نمیشوند.تا سرحدمرگ باهم میجنگند.برای اینکه فرقی گذاشته شود میان دوخروس کلنگی باهم برادر، درحال جنگ، درپای یکی نخ سرخ بسته شده است ودرپای دیگرنخ سبز.عیارانقلابی ازدیدن وضع به حیرت می افتد، وضعییت حال را به گذشته می برد.دردنیای تفکرغرق میشود،میگوید که گذشتۀ ما روشن بود، زادگاه مان را آریانا، یادمیکردند یعنی، زاد گاه اقوام یا((هر، آت)) اقوام مختلف، نام دومی که سرزمین آزادگان آریانای کبیر اختیار کرده بود«خُرآسان» بود یعنی محلی که ازانجا آفتاب طلوع میکند ودرفضای نیلگون صلح وصمیمیت درگردش می آید وازارتفاعات بلند وفاصله های نوری به همه موجودات روی زمین گرمی ومحبت می بخشد. ازاثرهمین گرمی ومحبت، پروانه ، پرنده، خزنده، جهنده ، گوینده، سراینده ودونده هریک به خود رنگ میگیرند.درمجموع تمامی موجودات با تفاوتهای رنگی اما درمعنی یکی، طبعیت خداوندی را زیبایی می بخشند همه باهم تکمیل کنندۀ جهان طبعیت زنده وهریکی باعث آن میگردد که درضرورت ومرتبط باهم دیگری به حیات وممات خود ادامه بدهند.

خطرتقسیم افغانستان به مناطق قومی

نشخواره گوسفند میکند شکم ازگرگ سیرمیشود.

 منشه می گیرد ازجنگ دوخروس کلنگی باهم برادر

راديو فرانسه : با ادامه جنگ در افغانستان نظریه تقسیم کشور به مناطق قومی،بعنوان تنها راه حل این وضعیت، قوت می گیرد. این نظر در حال حاضرصرفاً یک تئوری است ولی به نظر نویسنده باید توجه کرد که بتدریج دارد پخته می شود، پس باید آن را جدی گرفت زیرا ممکن است بعنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرارگیرد. 

 خوشه چین برای نجات جنگ برادران دعای میکند به روان حکیم ابوا لقاسم فردوسی، آفرین میگوید واقعاً توعیارانقلابی بوده ای،برای نجات ملتها، واقعاً توحماسه سرا بودی برای بیداری وآگاهی خلقها،، تونه تنها یک شاعرحماسه سرا بودی برای آزادی خواهی، هیومانیزم وانسانگرایی دراشعارتو بیانگر، کرامت انسانی وروح یکتا پرستی،آزادی وعدالت خارج از جغرافیا نژاد وقوم بود، معنی ومفاهیم اشعارتو، خدمت گذاری به نوع بشراست. 

 بلی!ادبیات پرشورباظرفیت تو،درلطف بیان وچهرۀ مردان وزنان عیاران انقلابی این عصربرجسته میگردد. حکیم ابوالقاسم فردوسی متولد طوس بود، مربوط به طوس نماند، وابسته به جهان بشریت مظلوم گشت، الهام دهندۀ آزادی ملت ها شد، قصه ها داستانها و استوره ها ی خوانده وشنیده شده رفته رفته به اشعارحماسی او مبدل گشتند اشعارحماسی اش با جهان بینی که از وضع اسف بارآریانا ی کبیرداشت با این وصف خواندن اشعارش درجهان خلوت، فضای ملکوتی است، اندیشۀ آزادی را درروح روان ودلها ماندگارودرعمل تثبیت میسازد.

 عیاران انقلابی دیگری ازین  ستاره های روشن کرۀ زمین را به معرفی میگیریم . مهاتما گاندی بر بنیاد دواصل« حقیقت وعدم خشونت» جنبش آزادیخواهی را رهبری وبه پیروزی رسانید، آزادیخواهان دیگری ازین قماش چون مارتین لوترکنگ ونلسن ماندیلا مدت زمان زیادی را در زندان های کشورهای متعرض سپری کردند. باهمت والای که داشتند. جایگاه را درصفحۀ تاریخ بشریت به حیث انسانهای نمونه برای خو اختصاص دادند. 

من فکرمیکنم روی مسئلۀ تقسیم افغا نستان هیچ انسان عاقل وبا وجدان حاضر به همچو معامله نیست.درحالیکه آرشیف تاریخ سیاسی افغا نستان بعضاً((شاهان دیکتاتور)) مملوازشیطنت ورذالت دشمنان داخلی درخدمت بیگانگان، مواد فراوان وجود دارد. گفته شود تا به کنون همان نقشۀ های هندسی است که افغانها ناخودآگاه دردام شکارچی های مختلف افتیده اند وفعلاً زیردهل تقسیم افغانستان به مناطق قومی میرقصند.

این جلسات لروبر،هم ازدرازی برید وهم ازبر،کشورمارا به حکم کافر.

  عیاران انقلابی بیرون آمده ازتربیت مجدد درمکتب خرد ورزی وخود آگاهی ملی میگویند که مکتب خردورزی بازهم همان دبستان اخلاق سیاسی است ترزیق دهندۀ اندیشۀ والای انسانی است که امرمیدهد به انسانهای رسالتمند.   مسیرجریان به غلط رفته را توقف بدهید.

هرفردی ازپیرگرفته تا به جوان(( زن ومرد)) همه ازوضعیت ناراض اند. همه درجستجوی راه نجات ازین وضع میباشند،راه نجات آدرس میدهد به تشریحات ذیل.

 با الهام ازکارنامه های تاریخی، ادبا،تاریخ نویسان، شعرا، حماسه سرایان، پهلوانان وعیاران ناموس پرست، مسیر جریان به غلط رفته را توقف داده رو به سفر به بازگشت تاریخی نمایید. نقطۀ آغاز این خطای جریان تاریخی را دریابید.             دربالا تذکر یافته است که آریانای کبیر سرزمین بودوباش« هرآ ت» اقوام مختلف بوده است. نظربه تذکرفوق،هیچ قومی ، برترازقوم دیگری نیست،همه باحقوق مساوی درمناسبات انسانی اقوام بهتری اند. درهرقوم افراد بهتری وجود دارد که قلبش بخاطر سعادت انسان می تپد. هیچ قومی حق ندارد که این سرزمین را به شکل ازاشکال بنام قوم خود،ملیت خود دین خود، مذهب خود و((حزب)) سجل نماید. دست ازآستین بیرون بکشد. برای حمایۀ نسل ونژادو(( حزب)) خود کشوربیگانۀ را دعوت بدهد. تکراراحسن غلط نکنیم که تعریف وفاق ملی ازیاد مان نرود. بلی وفاق ملی خودش با رعایت ازنورم های تعریف بالا به شکل طبعی صدرنشین حل قضای افغانستان میگرددزمانیکه، اقوام به حیث انسان آزاده باحقوق مساوی درکنارهم خودرا یافتند.کلمۀ ملت بافرهنگ عالی را ازان خود میسازند. وفاق ملی میرود که به ملت واحد مبدل گردد. ایرانی را پرسیدم که امکان حملۀ امریکا در ایران موجود است.درجوابم گفت با آنکه با آیت الله ها تکلیف فراوان داریم.باخبرباشی که ایران یک ملت است، مانند عراق وافغانستان احمق نیست.

چراکه کشورهای متجاوزبخاطر به ثمر رسانیدن پلان های درازمدت خود، دولت خائین ومردم بیخبرمیخواهند.  ازشنیدن چنان جواب  خیلی شرمنده وخجالت کشیدم. بلی! با گفتۀ آقای ایرانی همنوا خواهم بود که دشمنان حقیقی دارای چنان برنامه های میباشند ولی ما باید پی کارخود برای بدست آوردن حفظ آب رو وحیثیت مادر وطنی خود بتپیم. با این معنی که آینده شب پیش روی نیست، فردای روشنی ازروشنی های دیگری درپیش روداریم که مشکلات ما حل میشوند.

درصورتیکه وطن آزاد داشته باشیم.

دوستان وعلاقه مندان به آزادی کشور! نوشتۀ هذا،با یک فازبلند، که دارای مفاهیم عمیق گسترده ظاهراً با کلمات ساده ترتیب یافته است.طوریکه هیچ انسان باوجدان وباشرف ازین محتوا خودرا بیرون یافته نمیتواند. با این گفته نمیشود که رد پای بلند همتان تاریخ کشورمان را دنبال نکنیم مجموع ازتاریخ دانهای اصیل کشورمان، شعرای حماسه سرأ یان کشورمان، سیاست شناسان با اخلاق کشورمان، انسانهای آزاد اندیش مستقل ما، اعم ازچپ وراست ومیانه ومعتدل باهم برای دریافت سرنخ گم گشته.عیاران انقلابی را کمرببندید. بخاطریکه عیاران انقلابی فراترازاقوام می اندیشند،فراترازاحزاب می اندیشند. همه درافغانستان بخاطرانسان مظلوم افغان می اندیشند. درسطح جهان بخاطر انسان وبرای سعادت انسان وانسانیت می اندیشند.عیاران انقلابی با پاها ودستان چاپک وچالاک وشما با ندیشه های دارای قوای ممیزۀ قوی. میشود تئوری وعمل مشترکاً درمیدان صداقت وراستی، خوب سمت وسوگردد.جمعاً درآن نقطۀ میرسیم که کاروان به غلط رفته را به سمت درست رهنمائی بکنیم.نقطۀ کاروان به غلط رفته، پذیرش اندیشه های وارداتی وازدست دادن ارادۀ آزاد ومستقل که درآن شیره وعصارۀ فرهنگی غنای تاریخی کشور مادخیل بوده است.همه آگاه خواهند شد که ازین به بعد درجریان حرکت کاروان رونده به سوی سمت سازنده گی مثبت،پشتون با وجدان وبهتر،تاجک با ناموس بهتر،هزارۀ باحیثیت وبا وقاربهتر،ترکمن،ازبک،قزاق، قرغز، پشۀ، نورستانی، فرقۀ هندوی، صادقان با ناموسها ونمک پرستان حقیقی وانسان دوستان بهتر، جای(( برترها وخود منم هارا درخود فرو رفته هارا وبزرگ بین ها را پرمی نمایند)). زمانیکه روحاً بدانیم ودرک شود.که فضا، زمین کوه دره،جنگل، زمین هموار دریا های وحشی وسرگردان همه ازخود مان است. درفرجام درعرصۀ سیاست گذاریها همه طرف ها میگویند که منافع علیای کشور با لاتر ازهمه چیز برای ما ارجعیت دارد.

چراکه در طی سه دهۀ گذشته در اثر مداخلات بی شرمانۀ بیگانگان وهمکاری دولت مردان خاین به وطن وملت تمامی قواعد اخلاقی،انسانی، وشرعی یکسره به باد فنا رفته است.                                                                                                 

وطن پرستان حقیقی بازخواهند گفت که مارگزیده از ریسمان دراز می ترسد.آب را نادیده پارا ازموزه بیرون نکش،درآب داغ سوختی آب یخ را پف کرده بنوش. خربوزه ازخربوزه رنگ میگیرد.همسایه ازهمسایه فن.

بااحترام «خوشه چین»

                ها لند 9/11/2011

لطفاً نظریات خودرا بنویسید.

 

 

 

 

 


بالا
 
بازگشت