تو جه خوا
نند گا ن عزیز و گرا نقد ر را به پا سخ آ قا یو ن ، جلیل ضیا یی وسهرا ب شما ل
که د ر فا رو م مشعل مطلب ر ا به آ د ر س من بیا ن دا شته ا ند جلب مید ا ر م.
د
و ستا ن عزیز چند ی قبل نو شته بو د م که هر شکست صدا دا رد مگر د ل شکسته مظلو
ما ن صدا ندا ر د.
به ا ین ا
فتخا ر مینما یم که فر زند یتیم بو د م ، ا ز د ل یتیما ن می آ یم ، میتو ا نم
که صدا ی آ نها را بلند نما یم ، ا فتخا ر به ا ین مینما یم که فر زند د هقا ن
بو د م ، د ر ده و قر یه زند گی کر ده ا م ، صدا قت و را ستی من آ میزه ا ز
خصلت رو ستا یی بو د نم ا ست.
ا فتخا ر
بنا م مقد س معلمی مینما یم که ا ز جمله معلما ن یا د میشو م و با ز هم ا فتخا
ر مینما یم که ا ز مو قف یک معلم درعرصه مبا رزه و رزم پیکا رو مبا ر زه بخا طر
صدا قت و را ستی و وطن پرستی قد با لا کر ده ا م ، و ا ز نا م معلم صدا ی معلم
را و آ رزو ها ی معلم را بلند مینما یم .
یکی د و
نفرا ز هم و طنا نم به آ د رس ا ین جا نب که ذیلا خوا هید خوا ند د رد ها ی د ل
خو درا بیا ن دا شته ا ند .
من برا ی ا
ینکه هر سوا لی را پا سخی با ید دا د نا گز یر میشو م جو ا بی بنو یسم و د را
خیرمطا لب کا پی شد ه میخوا نید.
ا
لبته ا ین او لین و آ خرین پا سخ من خوا هد بو د و د یگرحو صله برا د ر ا صلی
گری و ا ند ری گری را ندا ر م وشما را حق مید هم که ا ز نا کا می ها ی خو د
گله وشکا یت نما یید.
د ر طو ل
عمرخو د د ر منا سبا ت شخصی و ا جتما عی ، سیا سی ، ووظا یف نه چندا ن مهم
–حزبی و دو لتی کدا م سند ی که د لا لت به مجر م بو د نم نما ید ، بر ا ی کسی
ندا ده ا م ، ا ز ینکه بعضآ مطا لب را و ا ضح و ر و شن بیا ن میدا ر م ا زتوا ن
مند ی من ا ست .
ما اکنو ن
در مید ا ن بر آ مد ه ا یم ببینیم که آ یند ه با کی ها خوا هد بو د ؟ ما یعنی
کسا نیکه، ا نسا ن طر ف تو جه ما میبا شد، نه ر نگ ، و زبا ن ، د ین و مذ هب، ز
ن و مرد، کسا نیکه برا ی د فا ع ا زمظلو ما ن و بی د فا عا نیکه تحت ستم و
شکنجه ا ر با ب تو ا نمند و قد رت مند قرا ردا رند، ما کسا نیکه به ا صو ل پا
بند میبا شیم و به منطق گو ش فرا مید هیم ، کمتر و عده مید هیم زیا ده تر عمل
میکنیم ، کمترحر ف میز نیم، زیا ده ترمیشنویم ، ریا ، دروغ، فریب واغوا، شیطنت،
د سیسه کا ری را گنا ه نا بخشید نی میشما ریم. کسانيکه جد یدآ مطا بق به شرا
یط عصر و زما ن قد م د ر میدا ن مبا رزه پیش نها ده ا ند ویا با کسا نیکه د را
یا م جوا نی ا زا ثر ا شتبا ها ت پیهم و پی د رپی ، شکستها را سبب شد ه ا ند و
فا جعه ها را بمیا ن آ و رده ا ند،
شما( د
ر ینجا هد فم تنها همین دو نفر ا ست و بس) د یگرا ن را با همه بزر گ وا ری شا ن
ا حترا م بجا .
شما با تما
م دا شته ها یتا ن ا ز جمله تو پ و تفنگ تا ن و حما یه گر بین ا لمللی تا ن،
نتو ا نستید به نیا ز ز ما ن پا سخ به مو قع بد هید.
طر
ف ما به هیج وجه د ست به تفنگ نخوا هیم برد ، زیرا که تفنگ در شرا یط جنگی ا
فغا نستا ن خصلتخو د
را به ا ثبا ت رسا ند، تکیه گا ه ما قلم و کا عذ و ا را ق کتا ب ها خوا هد بو د
و ز با ن گو یا و منطق پو یاو چشما ن جو یا خو ا هیم دا شت تکیه گا ه ما ا
مید به خد ا و همیا ری خلق خدا، بد و ن تکیه به بیگا نگا ن توا ن پا سخ د ا د
ن به مو قع مطا بق به نیا ز زما ن را دا ر ا میبا شیم و ثا بت مینما ییم که
پیروز ی ا ز آ ن ما ا ست ، بخا طریکه ما د روغ نمیگو ییم ما حرا م نمکا ن نمیبا
شیم ، ما کسا نی نمیبا شیم که به ما ل دا ر ا یی و نا مو س رفیق ، هم شهرو هم
و طن خود چشم د وخته با شیم .
مهمان
تاريخ:
شنبه
Jul 22, 2006 9:36 am عنوان:
هموطنان عزیز!
در ذيل اعلامِه ص ، ع ش
جلالتماب عاليقدر معاون سرمعلم صاحب خوشه چين خرمن سوز
را برای شما کاپی کردم تا از
خنده گرده درد شوید و نتیجه بگیريد که سیاست در
افغانستان مسخره شده یا این سرمعلم
صاحب ها و تورن صاحبها آنرا مسخره میکنند ، خدا کند
این هم یک طنز سیاسی دیکر این
آقا باشد!!!
متن اعلامیهء خوشه چین خرمن سوز
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
طرح ا سا س نا مه مو قت
قرا ر گاه سيا سي برا ي تشکيل
"
را ه
عيا را ن جو ا ن
"
هد ف ا ز ا يجا د قرا ر گا ه سيا سي چه ميبا شد.
قرا ر گا ه سيا سي مبا رزه را با حفظ ا ند يشه ها ي سا
زما ني و تشکيلا تي
ا حزا ب، د يد گا ها و نظر يا ت ، شخصيت ها ي مستقل و
صا حب نظر ا ن ، د ر جهش نو
سا ز ما ند هي مينما يد.
زيرا که جهش نو خا ستگا ه خو د را ا ز جمع، تما
يلا ت ا صطلا حا ت ، ا د بيا ت و فر هنگ ها ي غير
ضروري و نا کا رآ مد بيگا نه ها
قبل ا ز وقت، نا بسا ما نيها ، ا نا رشيزم ، هرج و مرج
، بي بند و با ري ها ، يکه
تا زيها، قو م پر ستي، ا ختلا فا ت عقيد تي و زبا ني و
غيره خو د سري ها ي فعلي کشو
ر، ر ا ه خو د را به سو ي مر حله ا يجا د شرا يط با
ثبا ت، د رکو تاه مد ت و د را
زمد ت، پيشرو نده و ر شد يا بنده ، مجهز با ا ند يشه
ها ي ، عصر نو ين ، منطبق به
شر ا يط جا معه ا فغا ني ا نتخا ب نمو ده ا ست
.
ا مروزما حق دا ريم که بگو
ييم ، ا گربا ند ها ي جنا يت کا ر، رهزن، نا قضين حقو
ق بشر، ما جر ا جو ها ، د
سيسه کا را ن ، فا شست ها سکتا ر يست ها، بنيا د گرا
ها ي را ست و چپ تسليم شده به
د نيا ي تجا و ز گر و د مو کرا ت ها ي شکست خورده که
جر م خو يش را د ر پنا ه قوم
پر ستي، محل پر ستي و سمت پرستي پنها ن مينما يند ، به
خو د حق ميد هند که تشکلا ت
سيا سي خو يش را ، زير سا يه و حما يت د و لت د ست نشا
نده بسا ز ند، د ست نوا زش
گرا نجوها را ما يه سر فرا زي و ا فتخا ر ا بد ي قبو ل
نما يند، ا گرديروز ، ز ير
عنوا ن ا شرا فيت ونما يند گا ن ، سي ، آ ي ، ا ي ، د
ر زد و بند ها ي جنا حي وخود
خوا هي ها ي بيجا ا ختلا فا ت را تا سر حد ا فرا ط چا
ق سا ختند و پيش برد ند د ر
بين جنگ د و قوچ پا ي ميش شکست هزا را ن خا نوا ده را
به ما تم غم نشا ند ند وا
مروزبعضي شا خه ها ي هرد وجناح، به آ ستا ن ا يا لا ت
متحده ا مريکا سر به سجده ما
نده ا ند.
(
کا سه ليسا ن سو سيا ليز م شکست خو رده متحد شو يد که
به کا سه
ليسي ا مپر يا ليز م جها ن خوا ربرو يم، متحدا نه جا
را ا زچنگا ل بنيا د گر ا ها
بگير يم هو را ..... هو را .... هو را ........... فکر
تا ن با شد که د و با ره
خلقي گري و پرچمي گري نکنيد، د ر فا تحه خوا ني ها ي
يکي د يگربرو يد، د رخو شي ها
ي يکي د يگرسهم بگير يد، کو شش کنيد که سيا ست ها بد
يل ا نسا نيت ها نگر د د
)
بنآ ما هم به خو د ا جا زه ميد هيم که تشکيل سيا سي خو
يش را به ميل خو د د
ر هر کجا ي رو ي ز مين که با شد ، تا به ميا ن آ مد ن
يک حکومت قا نو ني و مر د مي
وسکلا ر تشکيلا ت سيا سي را ه عيا ر ا ن جوا ن را بسا
ز يم و ميسا ز يم
.
ا
سا س نا مه مو قت برا ي تشکيل را ه عيا را ن جوا نا ز
جمع خرد مندا ن ، آ گا ها ن ا
مور، و شخصيت ها ي مستقل و طرف ا عتما د مر د م که د ر
مجمو ع به تشکيل حکومت سکو
لا را عتقا د دا رند ا يجا د ميگرد د تا همه علا قه
مندا ن به آ زا د ي را و شيفتگا
ن، را ه ا نسا ن وا نسا نيت را و مدا فعين برحق مظلو
ما ن ، پد رمرده ها، بيو ه زنا
ن، کليه محروما ن وزحمت کشا ن کشور و معيو بين و معلو
لين پرا گند ه را، با د رنظر
دا شت ا وضا ع احوا ل ا قتصادي وسيا سي کشورجنگ زده و
خو ن آ لو د، د ر يک سا ختا ر
وا حد سيا سي بسيج ومتشکل نما يد، تا با شد به طورد
سته جمعي وهم آهنگ عليه هرگو نه
نا بسا ما نيها وبي مبا لا تي ها ، فقر،گرسنگي ، تجا
رت اعضا ي بد ن ا طفا ل، د زدي
ا طفا ل، تجا رت زن و د ختر فروشي به کشو رها ي خليج ،
که ا ز د يد گا ه عيا را ن ،
يک پد يد ه کا ملآ غيرا خلا قي وا نسا ني ا ست، مر ض ،
بي کا ري ، ا عتيا د، تبعيض
نژا دي و لسا ني و منطقوي ، برتري جو يي و برتري طلبي
مبا رزه هد ف مند وقا نون مند
صورت بگيرد.
فصل ا و ل – نا م و تعر يف ا ر گا نيکه ا يجا د ميگر
دد
.
ما ده ا و ل – نا م ا ين تشکيل " قرا ر گا ه سيا سي"
برا ي تشکيل را ه عيا
را ن جوا ن ا ست که ا زين به بعد بنا م قرا رگاه سيا
سي مسمي ميگرد د.
ما د
ه د و م – قرا ر گا ه سيا سي جمعي ا زمر دا ن سخن، مر
دا ن قلم ، مر د ا ن قد م،
فعا لين کا رگرا ن وزحمت کشا ن وطن د و ست، و روشن
فکرا ن با ا حسا س وخرد پرورمرد
م د وست، نوا ند يشا ن ود گرا ند يشا ن که براي تحقق ا
رما نها ي آ زا د ي خواهي،
برضد تروريزم بين ا لمللي،ا لقاعده وطا لبا ن، تحولات
وا نکشافا ت، پيشرفت ا رزشهاي
اعلا ميه جها ني حقوق بشر، تساي حقوق زن ومرد، ترقي،
حا کميت سيا سي مستقل، غيروا
بسته ود موکرا تيک مي رزمند ميبا شد.
ما ده سو م- هد ف قرا ر گا ه سيا سي ،
تدا رک ز مينه ها و سلسله مرا حل ا يجا د تشکيل سياسي
ضد ستم ، و ضد هر گو نه تبعيض
نژا د ي ، قو مي و مذ هبي وبوجو د آ ورد ن شرا يط حا
کميت سکولا ر، د مو کرا ت برپا
يه ا نتخا با ت آ زا د ومنصفا نه ميبا شد که ذ يلا تذ
کر داده ميشود.
1-
هموا رسا زي وا حيا ي فرهنگ عيا را ن و طن پر ستا ن و
و طن دو ستا ن ا ز طريق، را
ها وو سا يل مختلف و گو نا گو ن ما نند تبليغ و ترويج
وا يجا د روحيه پذ يرش وطن
پرستي وا نسا ن د وستي وسهم گيري فعا ل ا عضا د را تحا
د يه ها، ا نجمن ها و کلو پ
ها ي فرهنگي، هنري وورزشي وپشتيبا ني ا زا عتصا با ت و
تظا هرا ت خيا با ني وما
رشها وميتنگها به نفع جنبش پيش روند ه وا قشا ر تحت
ستم
.
2-
ا يجا د قرا ر
گا ها د رمرا کز توليد ي د رد ها ت قصبا ت وسا حا ت
فقير نشين و تنظيم ا ر تبا ط آ
نها هنگا م فعا ليت ها وا نتقا ل تجا رب آ نها به حو
زه ها ي مما ثل
.
3-
ا
يجا د شرا يط برا ي فعا ليت ها ي علني وعملي و تشر يک
مسا عي وهم آ هنگ سا زي ، برا
ي ا تحا د ها وا تفا ق ها ي بز رگ د ر سطح ملي و بين ا
لمللي وا يجا د فضا ي ا عتما
د بين يا را ن د يروز ود و ستا ن ا مروزي ما.
4-
فرا خوا ن برا ي تد وير
جلسه مو سسا ن" تشکيل ضد ستم ، ضد تجا وزو آ زا د سا
زي ا فغا نستا ن تحت عنوا ن را
ه عيا را ن جو ا ن تصويب ا سنا د ا سا سي و بنيا د ي و
ا نتخا ب ا رگا ن تشکيلا تي،
ا ين تشکل.
طبعآ که هيت موسسا ن را تعدا د زيا دي ا ز فعا لا ن
سيا سي صا
حب نفوذ و مورد ا عتما د مرد م و شخصيت ها ي مستقل که
به سيا ست گذا ري ها ي ا يجا
حکو مت سکو لا رعلا قه مند ا ند ميبا شد.
فصل سو م - عضو يت، حقو ق و وظا
يف ا عضا
ما ده 4- هر کس که ا سا س نا مه قرا ر گا ه سيا سي را
بپذ يرد و
برا ي تحقق آ ن مبا رزه نما يد، ميتوا ند به عضو يت
قرا رگا ه سيا سي د رآ يد.
ما ده 5- تما م ا عضا ي قرا ر گا ه سيا سي ميتوا نند
که د ر جلسا ت عمو مي
آ ن شر کت نما يند و د ر تصميم گير ي ها نقش عمده
بگيرند ا نتخا ب نما يند و يا ا
نتخا ب شو ند
.
ما ده 6- هر گا ه عضو قرا ر گا ه سيا سي د رجر يا ن
مبا ر
زه، بخا طر تطبيق ا ر ما ن ها ي قرا ر گا ه سيا سي ا ز
وظيفه ا خرا ج و بر کنا ر و
يا بند ي ميگر دد ، حق با ا وا ست که قرا ر گا ه سيا
سي ا ز ا ود فاع نما يد
.
ما ده 7- هرکس که عضويت قرا ر گا ه سيا سي را مي پذ
يرد، بد ين وسيله متعهد
ميشو د که د ر را ه تحقق ا هدا ف آ ن مبا رزه مينما
يد، تما مي موا د مند رج ا سا س
نا مه را رعا يت نمود ه ود رقبا ل ا نجا م مسوليتها و
وظا يف پا سخگو ميبا شد.
ما ده 8- هرعضو قرا ر گا ه سيا سي حق دا رد که د
رهرزما ن به صلا حد يد خود
ا ستعفا کند د و آ نرا به ا طلا ع قرار گا ه سيا سي
برسا ند.
ما ده 9- ا
عضا ي قرا ر گا ه سيا سي مو ظفند به طو ر منظم د ر
جلسا ت عمو مي آ ن شر کت کنند
وهرما ه حق ا لعضو يت بپردا زند.
فصل چها ر م- ا ر گا ن تشکيلا تي
ما ده 10- عا لي تر ين ا ر گا ن تشکيلا تي قرار گا ه
سيا سي جلسه عمو مي ا
عضا ي آ ن ا ست د ر مو جو د يت د و سو م ا عضا بعد ا ز
ا نتخا ب ر ييس و منشي آ ن ر
سميت پيدا مينما يد.
و ظا يف جلسه عمو مي عبا ر ت ميبا شند ا ز
1-
تصو يب ا سا س نا مه و خط مشي قرار گا ه سيا سي
2-
ا نتخا ب هيأ تي بنا م
هيأ ت ا جرا ييوي قرار گا ه سيا سي
3-
هيا ت ا جر ا ييو ي بخش ها ي مختلف
را غر ض فعا ليت دوا م دار ا يجا د مينما يد.
بخش ها عبا ر ت ا ندا ز
1-
سکر تريت که مسو ليت تر تيب و تنظيم ا سنا د را برا ي
جلسا ت و هم ا ز
مجمو ع فعا ليت ها نظا ر ت مينما يد
2-
بخش ما لي و يا کنترو ل تفتيش
3-
بخش تبليغ وترو يج
4-
بخش ر و ا بط ا جتما عي و کلتو ري
5-
بخش رو ا بط بين ا لسا ز ما ني
6-
بخش رو ا بط خا ر جي و بين ا
لمللي
7-
بخش ا مو ر سا زما ند هي و تشکيلا تي
ما ده 11- و ظا يف
هيأ ت ا جرا يوي قرا ر گا ه سيا سي که با حضور د وسو م
ا عضا ي آ ن و ا نتخا ب ر
ييس و منشي ر سميت پيدا ميکند عبا ر ت ا ست ا ز
.
1-
نظا ر ت بر کليه فعا
ليت ها ي کميسيو ن ها و کميته ها و تصميم گير ي د ر مو
رد مسا يل فعا ليت ها ي ا
جتما عي و سيا سي د رفا صله دوجلسه عا دي
.
2-
ا نتخا ب سخن گو ي قرا ر گا
ه سيا سي
3-
گذا ر ش گير ي ا ز مسولين کميسيو ن ها
4-
د عو ت به بر
گذا ري جلسا ت عا دي و فو ق ا لعا ده
5-
ا را يه گذا ر ش به جلسا ت عا دي و
فو ق ا لعا ده
ما ده 12 – و ظا يف کميسيو ن ها ا ز جا نب هيأ ت ا جرا
ييو ي تعين ميگر د د .
ما ده 13- صلا حيت ها ي جلسه فو ق ا لعا ده عبا ر ت
ا ند ا ز
1-
ا صلا ح و تغير ا سا س نا مه
2-
تغيرا ت و تبد لا ت د
سته جمعي و يا ا نفرا دي بيروي ا جرا ييوي
مسو لين کميسيو ن ها و تفتيش و
کنترو ل و هر يک ا ز ا عضا ي آ نها
3-
تغيرا ت د ر ا ندا ز ه حق ا لعضو يت
ما ده 14- تصميم گير ي ها د ر جلسا ت فو ق ا لعا ده با
ا کثر يت آ را ء ا
تخا ذ ميگر د د.
ما ده 15- با ا يجا د جلسه مو سسا ن و ظيفه ( تشکيل
قرا
رگا ه سيا سي) را ه عيا را ن جوا ن ، پا يا ن مي يا بد.
قرا رگا ه سيا سي
تما م و ظا يف ا جرا ييوي موقت را به هيآ ت جلسه موسسا
ن وا گذا ر ميشود، ا ين هيآ
ت جلسه مو سسا ن ا ست که را ه ا نتخا ب شده را تکا مل
ميد هد و زمينه گنگره و سيع
را ه عيا را ن جوا ن را مهيا ميگردا ند.
مهمان محترم !
نه جای تعجب است و نه خنده.
رفيق سرمعلم صاحب خوشه چين که از برکت الطاف بی پاين
رفقا از کنجکی بازی به
قزارگای سیاسی حزب یعنی کمیتهء مرکزی آن ارتقا یافت
تاهنوز در همان خوابها و خیالات
خود غرق است و پیر شد و میر نه . مثل پنجشیری صاحب گاه
خواب خلق کارگر میبيند و کاه
کمونیستهای جوان و گاه سپاه پاسداران پجشیر و شمالی را
.
کاه خوشه میچیند و گاه
خرمن به آتش میکشد و زمانی دلش تنگی ميگيرد ودر نوشته
های خود بیاد بودنه بازیها و
کبک بازیها و بجلبازیهای خود گریه میکند.
او عيار (!) است یعنی مرد پره و
خرابات . حتما این طنز اعلامیه گونه ء خود را در عالم
بی خیالی و بیخودی در
همنیشینی با هم پره های خود نوشته است . اين نشستها در
پره ها و بندار ها انسان را
بلند پرواز مِسازد. چنان بلند پرواز که در بعضی حالات
انسان خود را عجوبه تصور
میکند .میگویند بقه در سایهء فیل راه میرفت فکر میکرد
سایه از خودش است .خداکند
خرمن سوز صاحب چنين تصور برايش دست نداده باشد. او نيز
چند صباحی در رکاب پرچمی ها
راه رفته است.
آ ن تو ر
نی که تو هد فت ا ست ، آ ن تو ر ن، ا و ا نجنیر ا ست ، فا کو لته ا نجنیر ی خو
ا ند ن هم مر د میدا ن کا ر دا رد، ا و قلم پر دا ز ا ست ، ا و مر د با شها مت
ا ست و با و جدا ن ، گر سنه ز ند گی کر ده مگر پیش ا ر با ب قد ر ت خم ا برو
نکرده ا ست ، ا ز همه ا و ل تر که ا و شخص با نا مو س ا ست به فا میل خو د و فا
دا ر ا ست و نزد خا نوا ده و د و ر پیش ا قا ر ب خو د فر شته زما ن محا سبه
میکر دد، ما کمتر مبا ر زی را سر ا غ دا ر یم که دا را ی چنین ا و صا ف حمیده
بو د ه با شد
نا مر د ی
نکو
یک کمی به خو د بیا
نا مر د ی نکو
گفتم تو بزر گی
و
خورد ه کا ری نکو
نرو
نزد بیگا نه
ر نگ زرد ی
نکو
نرو
چهل د فعه گفتم که
نزد ا بلیس
نرو
شا گر د ی نکو
با رد یگر
فا جعه
میا فرین
تما شا
ا ز نو ک
غند ی نکو
به ما نند
شیخ ها
چهلتا ربه سر
به عو ض
لنگی نکو
چُنگ مز ن
د ل نخو
طعنه مز ن
ما ده رند ی نکو
با زهم میگو یم که
یا ربد
به رو ز بد
خود را
موا د فا ضله
پگا هی نکو
+ + + +
تو که میگفتی
یا علی مد د
یا علی مد د
یا علی مد د
من که گفتم
بنا م علی
ا ین شیر مردا ن
ا ین و لی یزد ا ن
ا ین عیا ر ز
ما ن
گفتم که
یا ر بد
به رو ز بد
بعد ا زا ن رو ز
شد
م
د فا ع گر
برا ی هریک
د م
هر تبر را
نمد
تو صیف گر شد م
مجا د له کر د م
مبا لغه کر د م
با را ن زد ه را
با د بر د ه را
خو شه ، خو شه
چید م و
با منجی یگا نه
ببستم
گفتم که
ا ینک
گلها ی د ستم
نا م گر فتند
گل سبد
د ید ی که
نجا تش
دا د م
ا ز روز
بد
کنو ن د یگر
با ز گر فتم
لقب
یا
ر بد
+ + +
گل د یگر
زیبا شد
به کس ا حتیا ج نیست
و ا ه
وا ه
چقد ر
و ا ه وا
ه
چقد رزیبا
شد
لا یق
د ست عروسا
شد
جدا ا زد شت
صحرا شد
صد رنشین شد
هم نشین شا ها شد
گفته بود م
که خبر دا ر
جنگ شد یا
رسرشد یا ر
کنو ن را ه خو د را ا
نتخا ب کرده ا م
گر یه و زا ری بکا ر نیست
گله و گذا ر ی بکا ر نیست
منزلگاه مبا رزه طو لا نی
ا ست ا ین ما و شما خوا هیم بود که عرق ها ی جبین یکدیگرخود را د رین را ه طو
لا نی ، د ر میدا ن د یگر پا ک مینما ییم درآ ن وقت من خجل نخوا هم بود.
قما را با ختی حریف را
نبا ز
عذ ر و زا ری بکا ر نیست
وا رخطا ،
پرا گنده و بر نا حق
(د
رد م ا ز خدا، گله ا م ا ز همسا یه)
به آ د ر س
نیکا ن و خر د مندا ن، شیرا ن و دلا و ر مردا ن، نا مو س پرستا ن،و نمک پر ستا
ن