خوشه چین

 

دوستان محترم!

خود تـــان را تغیــــر بدهــید که درجهان تان تغیر بیاید

 حرکاتـــت نوبیانـــت نـــوطرفت بزرگ وصغیـــربیاید

درخانــــۀ مـــا آگـــاهی، آزادی وآبادی،لوحـــــۀ دروازه

ابرتیره محوه روی اسمان آبی،نورآفتاب وماه منیربیاید

خردمندان خاک شدند بر ریشه ما.

ماریشه زدیم ازبرکتآفتاب به سوی ماه.

نا سپاس نیستم برگ داریم گلهای زیبا.

متکبر نیستیم ومغرور افتخار برخاک ریشه ما.


یک سیاست گر باید ازهمه اول انسان باشد.

درجامعه هیچ انسان(قوم) مغرور متکبر خود خواه برتر طلب را بحیث انسان نمی شناسند.

هرگاه سیاست ازریشه انسانیت بخاطر انسان آب مینوشد.

درختش دارای گلهای قشنگ میوه خوش رنگ میدهد

کارنیکو عمل آگاهانه شریفانه است در روز روشن.

کارزشت وپنهانی عمل خاینانه است درمحلات پنهانی.

اینها کار ملا طالب شیخ وصوفی ومفتی است

 

پیروزی های شرافت مندانه ازاولین گام خرد مندانه حاصل میگردد.

بخاطری که قدم های شرافت مندان اولین قدم خردمندانه را تعقیب مینمایند.

مبارزه به منظور آگاهی حرکت خود را ازخانه ما می آغازد.

هرگونه نظام فرمایشی وصادراتی فاجعه آفرین است

تا تاک ریشه مستی ند واند دردرون

تلخ است آن می که ریزد ساقی برجام ما

(مقتدر جعفری)

. اعضای خانه مارا براین است میوه حاصل دست رنج خویش را بچینند.

اما سیاسیون غیر مسول چون ملخ برگ درختان وکشتزاررا میخورند.

اما غافل ازانکه شکار ساجهای باوجدان میشوند.

 

ازین به بعد خاک گلدانی میشویم که اگرشاخ وبر گش ارتفاعی وعرضانی گل و برگهایش منظره های زیبا ببار آورد.

بداند که ریشه اش ازکجا آب مینوشد.

 

اندرز حکیمانه است ازین اندرز اطاعت میکنم

درخود بازنگری درخود برای خود شکایت میکنم

میدانم که ماهیتم انسان است ارز شش خیلی بلند

این وزن سنگین را به همت ویاری خرد خویش حمایت میکنم.

قوی باش

تاکسی شکستت ندهد.

نجیب باش تاکسی تحقیرت نکند

وخودت باش تاکه کسی فراموشت نکند.

حقیقت
درخت حقیقت را تنها باغبانش به ثمر میرساند.

بدا به حال آن( اطفال) دزدانی که بخاطر میوه اش سنک بارانش میکنند

 

درخانه ای ما

عقل خرد ودانش را نهادینه میسازیم تاکه ملت سازی دراولویت قرار بگیرد.

درسرزمینکه ملت شکل نگیرد مردم آن سرزمین قربانی حوادث پی درپی قرار میگیرن

معامله وتعامل بین دوطرف است.

درصورتی که تعادل حاصل شود.

اگر یک طرف معامله ضعیف است بیکمان که او مزدور یک بیگانه دشمن سی وپنج ملیون انسان است.

دوستان محترم!

دشمن تاریخی ازیکهزار وچهارصد سال قبل بدین سو.

تن زادگاه ما(زن را)ازصف مردان جدا کردند درجمع اشیای قابل تصرف حساب کردند.

مردان هوشیار ومدبر آزاد اندیش را کشتند خودشان را بنام گنگه حساب کردند.

چنانچه همین اکنون همه اسمای خودرا غلام ،عبدال پس وند پیش وندش را عربی مانده اند.

این نوع اداره ها قوم را درسیاست خشن عرب آمیخته ساختند اسلام را وسیله قراردادند.

تعرض علیه هزاره ها وتعرض علیه نورستان وتعرض علیه اقوام صافی تعرض علیه دره کیان جلسه وسیع پغمان به منظور تعرض دره هزاره.

تعرض علیه مردم شمالی باتوزیع (مدال سرکوب مردم شمالی) تازه گی ندارد.

تعرض طالبان دوره اول درشمالی بزرگ تخریب منابع آبی وویرانی تاکستانها حرف را آدرس میدهد برنقش خلیل زاد درزمستان 1358 معرفی رهبران تنظیم های جهادی برای ریگان به منظور اعلان جهاد.

فرازونشیب الی نقش کرزی اشرف غنی داکتر (بی شعور)احمق.

اینک طالب باردوم باتکیه بر اطفال سیاسی شیرین چوشک سیاست گذاران اقوام تحت امر قوم برتر سوار برشانه های آنها حکمروایی دارند

ارزش درخت تکیه به ریشه اش میباشد.

اینکه ما قدر میدهیم ومیوه.

بخاطری است که مارابه سنگ نزنید که دست تان ازثمرم کوتاه میشود.

 

یا دداشتهای کوتاه و ساده چون آب روان است.

برای فهمیدن مطالب.

وای ازان روزی که آب خشکیده باشد.

 

اشتباه کردن سنگ بنای تجربه است.
تجربه مادر علم.

 

ازخانه ای ما

هرگرز صدای تفاهم ملی بلند نمی شود.

چرا که قاعده ای برای ملت ساختن ریخت نگردیده است.

درسایه سیاست قوم برتر به مشکل میتوان گفت که (تفاهم ملی)

از خانه ما هرگز صدابلند نمیگردد ما فدرال خواهان هستیم.

هنوز فهمیده نشده است فدرال به حساب جغرافیا یا به حساب قوم.

این دو شیوه ذاتا نوع جدید افتراق است که به شعله ورشدن جنگ کمک مینماید.

شعوربلند بالا حکم مینماید.

زندگی انسان آزادی واستقلال اوست.

این شعار مسیر خودرا حرکت ازخانه ای ما آکاهی آزادی وآبادی درجاده هموار نقش مردم درانتخابات قانون مند ازقریه تابه ساختار حاکمیت سیستم پارلمانی تعین کننده است.

نه درتفاهم با پای تختها.

درخانه ای ما

همیش درمورد آزادی انسان جروبحث میشود.

وگفته میشود هرآنکه ازشعور بالا برخوردار است.

میگوید که.

زندگی انسان آزادی واستقلال اوست.

با نادان سخن بیش نمیزنم.

درد سراست.

چرا که قصه قصه ای اسپ وخراست.

آنکه خودرا گنگ انداخته بود.

نزدقاضی آدم گنگ شخص معتبراست.

تبصره نزد شما است.

این آدم معتبر کی است؟

دراصول مباحثات سیاسی عرف این است.

باگذشته سیاسی که شکسته است پرسیدن ومباحثه بالای جسد مرده هیچ سودی نمی بخشد تنها تجربه بخشیده است که تکرار گذشته وتاریخ زده برای آینده درسطح استاذی می رساند مباحثه کردن روی گذشته به عقب مانی سیاست گر دلالت مینماید.
حلقه دوستی(عیاران) که دوام می یابد ازوفا است.

آن حلقه که دوام نمی یابد

ازفریب وجور وجفا است.

پنجشیری صاحب میگفت اینهانه کم میشوند نه زیاد.

اگر بشماری ثبات ودوام ما را(61)معما است.
درسیاستی که شرف وصداقت موجود نباشد.

گرداننده این گونه سیاست را افراد بی وجدان بی حیثیت مزدور بیگانه میشناسم.

من خوشه چینم

درخوشه های انگور یگان دانه شاریده پیدا میشود آنرا دور می اندازم.

درخوشه های شاریده یگانه دانه ثابت پاک می یابم آن را درکنار خوشه پاک افزود مینمایم که کشمش سرخ مقدارش زیاد گردد.

تاکه خانه ما به قلت کشمش سرخ گرفتار نیاید.

تهداب خانه ما ازقریه آغازشده است.

باخشت وسمنت معمار دمساز شده است.

کلین ودروازه اش بادستان نجار.

قفلک وزنجیر دروازه اش بادستان آهنگر همراز شده.

ازینکه درساختمان خانه ما تقلب نیست.

آگاهی این خانه بازبان خیام وسخن سعدی شیرازشده.

آزادی الهام میگیرد از فردوسی ولاهوتی.

آبادی خانه ای ما با لب خند ملیح وقلب باز شده.


خردمندان خاک شدند بر ریشه ما.

ماریشه زدیم ازبرکتآفتاب به سوی ماه.

نا سپاس نیستم برگ داریم گلهای زیبا.

متکبر نیستیم ومغرور افتخار برخاک ریشه ما.

یک سیاست گر باید ازهمه اول انسان باشد.

درجامعه هیچ انسان(قوم) مغرور متکبر خود خواه برتر طلب را بحیث انسان نمی شناسند.

هرگاه سیاست ازریشه انسانیت بخاطر انسان آب مینوشد.

درختش دارای گلهای قشنگ میوه خوش رنگ میدهد.

پیروزی های شرافت مندانه ازاولین گام خرد مندانه حاصل میگرددو

بخاطری که قدم های شرافت مندان اولین قدم خردمندانه را تعقیب مینمایند.

عامله وتعامل بین دوطرف است.

درصورتی که تعادل حاصل شود.

اگر یک طرف معامله ضعیف است بیکمان که او مزدور یک بیگانه دشمن سی وپنج ملیون انسان است.

درد میکند

همین لحظه چشهای من سخت درد میکند.

هیچ چیزی و فراوان آدمها را به اصلش نمی بینم.

همه چیز وهمه کس بیجا وویران است.

گرمی قطعا وجود ندارد فصل خزان انسان ودرخت را رنک زرد وبی برگ سا خته است.

درسرزمین واحد ومشترک که جغرافیای معین سیاسی همه حق دارندکه از(رفا هگانی وتامینات اجتماعی)استفاده مشروع وقانون مند نمایند.

درکشور هرکس حق دارد به زبان مادری درس بخوا ند وبیاموزد.

اعتراض بالای زبان (هرزبانی) که باشد ازطرف هرکسی که باشد دشنام دادن به مادران است.

برترشمردن قوم وزبان خلاف علوم انسانی ازهرطرفی که باشدویا اینکه عده ازسیاسیون تابه امروز به منظور اهداف سیاسی بکار کرفته است بی احترامی درمقابل مادران است.

ونفرین ابدی را برای خود قلم میزنند.

دوستان محترم!

ضمن تقدیم عبد مبارکی که روزصلح دوستی است.

مینویسم.

صداقت در امر صلح دوستی بخشش گذشت ومدارا درکل فرهنگ عیاران است.

تکمیل کننده جوهر انسانیت است.

 

تفاوت بین تغیراول

به اسطلا انقلاب(کودتای ثور)

انقلاب مرحله دوم طالب دراین است.

درانقلاب ثور جنبش سواد آموزی درامرارتقای سواد تعلیم وتربیه ازشهرها تابه قرا وقصبات ریشه دوانید.

مگر جنبش اسلام سیاسی ازهمان مرحله اول آهنگ کتاب سوزی مکتب سوزی معلم واستاد کشی را مروج ساختند.

باتغیرات وقفه ای گاهی بسته وگاهی باز دروازه های مکتب به رخ نو آموزان.

این بار بی رحم ترین حرکت طالب درمقابل دختران که فردا مادران باسواد معلم داکتر اداره چی سیاست شناس وغیره عرض اندام مینماید عمل بی رحمانه است

سرزمین وسیع ما خارمغیلان دارد

تربیت دست بیگانه فراوان دارد

ازین قوم ازان قوم ازان مذهب

خاین به ناموس وطن پلان دارد
توده های ملیونی کشور کشت وزرع خداوند متعال است.

برای رشد ونموی آن اند یشه انسانی فعال است.

پخش کود کیمیاوی از جنس طالب زهری است.

رشد ونمووحاصل انسانی اش لا محال است.

مرا دوای تلخ کاراست.

نصیحت ابن سینای بلخ کاراست.

همه چیزکم خوردنش دوا است.

دوست تندزبان درپهلو و(الخ)کاراست.
آزادی را خدای من برایم هدیه کرده است.

برای مرغان بال وپرداده است.

برای من تفکر بلند پرواز.

او ذریعه بال به پرواز می آید من بااندیشه،تفکر وتعقل آزادی.

مقید بودن دراسارت فکری بد تر اززندگی کردن درآغیل چوپان است.

 

 

 

 


بالا
 
بازگشت