خوشه چین
خودرا باید اهلی بسازیم
فتوا ریگان برای جهاد فرض گردید
ازهمان تاریخ صدورمر ض گردید
این مرض طاعون بود به انسانیت
نصیب مردم بیچاره شنیدن دزدزگردید
ببنیم که چه میکند فرمان پوتــین
پوستینه چپــک پوشیده پوتیـــن
چه گفته بود کروش:
ازسه آوازمیترسم
ازآوازطفل یتیم بی مادر
ازآواز جدایی عاشقان
ازآوازمجرم بی گناه
دروطن مان افغانستان هیچ کس گناه ندارد فقط توده های ملیونی کشورگنهکاران اند.
صلح نیاز مبرم زمان وخواست انسان است
آن که درین اندیشه نیست ضـــد انسان است
فردیکه اســـارت را درقــید بیگــانه پذیــرفت
علـــف خــور،لب آب خور،یک حیـــوان است
حـــرف وکلمــــات زشت مینویســـم بخاطـریکه
ملیونها طفل گرسنه ویتیم چشم به گریان است
این نوشتۀ تلخ وتند چون موج دریا تکاند دهد
آن کشتیهای بیحرکت درلای را که لرزان است
برخیزید زجا:
خودتان را بسازید.
سه صد سال ضعف تاریخی فساد اداره عیش ونوش تعدد ازدواج، برده گیری وکنیزپرستی خوش گذرانی (برادراندری)دشمنی خانوادگی باعث آن گردید.
در چهرۀ شاه شجاع اشغال وبعد اشغال را درچهره امیرعبدالرحمن خراسان را به
افغانستان تراش دادند.
درچهره ای نادرخان فرهنگ حاکمیت قصابی را شکل دادند.
درچهره داود خان جمهوریت ساختند وبعد درچهره امین و ترکی دورخ یک سکه ساختند
وبعدن در چهره کارمل وبه تعقیب آن در چهره داکترنجیب همین قسم در چهره مجددی
وربانی و بعدش در چهره ملا عمر ازآن گذشته مخلوط مرکب ازخصلت های نامتجانس جلسه
بن.
انتخاب راه بربنیاد فلاسفه برجسته ساختن ماهیت انسانی است نه برجسته ساختن خصلت
حیوانی.
تحت عناوین(ایدیولوژیک) صداقت وراستی و(مقدس)ودموکراسی را بارالکتریکی
بخشیدند.به حمله وکشتاردست یازدیدند.
انقلابیون ضدانقلاب عمل کردند.
مذهبیون ضد احکام شریعت تحت اداره بیگانه هرگونه اعمال خلاف شرع انجام دادند.
دموکراتها خلاف ارزشهای انسانی جوامع مدرن ومترقی. دموکراسی را به دیکتاتوری
معامله کردند..
وحشت چون برف سنگین زمستان درپیش روی خانۀ تمامی اندیشه وران زانوزده است.وباید که ذریعه برپاک شرافت وانسانیت روبیده شوند.درکشورمان ازمدت های طولانی بدینسو،بااستفاده ازتعاریف (انسان)کشورهای مهاجم ازانسانهای مان تحت عناوین (اعتقادات مذهبی &مفاهیم انقلابی) تغیرتحول انکشاف پیشرفت ترقی مدنیت دموکراسی وآزادی،دردوره های مختلف تاریخی تحت تربیت گرفتند مغزشویی کردند ازلحاظ مادی تطمیع ساختند وبعد بادسایس وتوطیه نظام کهنه را سقوط دادند. حلقه ای نورا برگزدیدند.
منافع را مقدم ترازهرنوع مکتب برشماریدند.
اول:این حلقۀ نو،ازموقف(اعتقاد پاک)به جای دعوت به جهت شناخت مقام واحکام الهی(محبت ومهربانی ولطف)ومنع ازکارهای منفی.بم وباروت تفنگ انفجارقتل جرح ترس وحشت الله واکبررا باشمشیرمعرفی میدارند.خدا آن قدرعاجزوناتوان نیست که به دفاع ازان به کشتاربنده هایش قدوعلم مینمایی، خداآنقدربزرگ وتوانا است که تمامی کاینات را میمیراند وزنده میسازد.
دوم:دفاع ازحق مظلوم، ازراه آموزه های انقلابی(فکری،صنعتی)شکل ومضمون قرارگرفت.
امافردای این پیروزی( منافع)چشمان حقیقت راکورکرد(خانواده،گروپ،قوم، زبان،ترند)درسرفصل ایجاد تمامی فجایع بعدی قرارگرفت.چنانچه که این دامن وریش خودشان را وهست وبود توده هاراتابه ازدست دادن آزادی واستقلال کشانید.
انسان ها معنی آزادی وانستقلال را درک مینمایند.
انسان ها ازانسان هراس ندارند.
مگرحیوانات ازحیوانات میترسند.
بخاطری که هرکدام شان چنگ ودندان دارند.
این حیوانات هستند که به دنبال علف(بع،بان،هنگ،هیهی ها،قوت قوت)میزنند.
اصول براین است که اول آزادی واستقلال دوم آرامش وایجاد فضای انسانی
سوم:این انسان های متولدین (یک محیط آب وهوا)همدیگرخودرا درسطح مساوی می یابند هم حرف میشوند وهم سخن درجهت رفع مشکلات آغاز ازالفبای زندگی انسانی تابه یونورستی زندگانی انسانی تحت اداره بینش ودانش همسمت وهمگرا وهمراه وهمگام میشوند.
عیاران فریب نمی خورند.بلکه اعتماد میکنند درفریب خوردن باخت وجود ندارد اما کسانی که اعتماد خودرا ازدست میدهند.برای ابد شکست خورده میباشند.
عیاران حـــرکت رابه سمـــت صلح آغازمیکنند
چون بابـــه خارکـــش بغل خویش را بازمیــکنند
الصــلح وخیــرالهم برادربابرادراعضای همدیگر
عاقـــلان مخلوقان باخدای خود رازونیـــازمیکنند
مـــزدوران مفت خـــوارهمــیش ذلــت خریــده اند
عشوه وتمکین نکات بارز،نشان دهند، نازمیکنــند
ازچربی نان بیگانه بپرهیزگویند به توعیاران نوین
آزادی جوهرمیبخشدتورا دعوت به نان پیازمیکنند
خیانت نکن صادق باش به قول ووعده ای خویش
وجدان،شرافت واحترام(خوشه چین) گدازمیکند
ازمداحی ها که بگذریم.
ازخودمحوریها که بگذریم.
ازخود که بیرون آییم.
درخود که تغیرآوریم.
درانجام دشواریها موفق میشویم.