خوشه چین

 

فاجعۀ(2001-2019)

احتمالن مذاکرۀ  ایالات متحدۀ امریکا باطالبان ازلحاظ پرنسیپ حل شده باشد.

برمیگردد برای پیاده سازی میکانیزم که صلح را طورواقعی ترجمانی کند.

شاید که طرف طالبان برحق بودن خودرا ثبوت کرده باشند وجانب مقابل را متعرض ومسؤل این قدرجنایات وفاجعه(2001-2019)درافغانستان درچنین حالت ادعای بلند بالای طالبان موقف خیلبی بلندرابرای خودمیگیرد.اما این موقف سکوی خیلی قوی ومستحکم باپایه وسیع نیازمند است.دق الباب میزند بردروازه های خردممندان اهل خبره موسسات تحصیلات عالی واکادمیک  احزاب گروه های شخصیت های متنفذ محلی تا پایه ای گردند مستحکم وبادوام برای تطبیق پروژۀ صلح. طبعن که این مساله دورمیزند به پروگرام مصالحۀ ملی که حزب وطن مجری آن بود.طالبان باید ازچنان ظرفیت برخوردارگردد که حزب وطن باخود داشت.درغیرآن صورت هرنوع مذاکرات ازمواضع کاملن ضعیف نتیجه را برجانب مذاکره کننده قوی محاسبه مینماید تداوم جنگ بدترازگذشته شکل میگیرد.
تفاوت بین سراسیمگی حزب وطن دولت کنونی(مجاهد تکنوکرات فسادپیشه)درین است.
اعضای بلند مقام حزب وطن ازخود اندوخته ای برای باخت مادی شخصی نداشتند.
آن چه که باختند(قرضدارماندند) تعهدانجام نیافته برای ابنای وطن.
اعضای بلند پایه دولت کنونی به شمولی مجاهدین تعهدی برای عمران کشوروا بنای وطن نداشتند و ندارند.
چیزی را که ازدست میدهند ذخیره های حرام نامشروع از درک کمک های سرشارجامعه بین المللی و قدرت ظالمانه نامشروع خویش را.
اما دیده شود که صلح بعدی قضیه را بدانجا نکشاند که از بد بدترش توبه!
ولی تا جایی که عقل کارمیدهد تجربه کاران شکست خورده به آن شیوه برنمی گردند که خودرا دشمن مردم خود معرفی کرده بودند.
بلکه برعکس درپرتوخرد و عقلانیت قدم برمیدارند.
خانه ای خویش را درتهداب وسیع عریض ازروی قوانین علم ساینس و تکنولوژی اساس میگذارند.

روتیشر
توضیح این عنوان هویت سیاسی کشورما معرفی مینماید.
دزد اصلی (کرزی +اشرف غنی و عبدالله عبدالله)درتبانی بااشغالگر.
رو تیشرشخصی که فلم های پرتریت را اصلاح و نواقص فلم را برطرف می نمایند.
تاکه فوتو یا عکس شخص خوب و برجسته معلوم شود.
رو تیشر اول عیب بزرگ فلم را(سایه)برطرف مینماید.بعد ازآن عیب های متوسط برجسته می گردد.بعد از عیب های متوسط عیب های کوچک برجسته میشوند.زمانی که عیب های کوچک اصلاح گردید.
فلم برای چاپ عکس زیبا آماده میگردد.
اگرما متوجه دزد میشویم باید آغاز ازدزد کلان(غارت گرسیاسی تحت امر بیگانه) وبعد متوجه دزدهای دومی و سومی غارت اموال داراییهای عامه به تعقیب آن رشوت خوران ودزدان کوچه و پس کوچه.
دنیای متعرض انسان های آزاد اندیش و خوش نام مارا می کشند.
انسانهای بدنام وبی حیا را حمایه و پشتیبانی می نمایند.
همه شکسته ها پیوند میخورند.
شاریدگی سیاسی پیوندنمی خورد.
شیشه شکسته پیوند نمی خورد.
عزت برباد رفته بازگشت نمی کند.

عیاران نوین  انقلابی

جهان بینی عیاران

عشق سازد پاک بازان را شکار

کــی به دام آرد پلـــید ونابــــکار

مولانا

امام علی رحمن اوف تحصیل کرده های پاکستان را درادارات دولتی جذب نکرد.

آب های که ازکوه های درحرکت اند هرجاکه میریزند با خود منرال ومواد معدنی میبرند خاک ازوطن مارا آنجا می گستراندوطن ما اند ماباید باکشتیهای خود آنجاها برویم.

بادهای که ازکوه های ما هرطرف میروند آب وهوای خوش وپیام دوستی میبرند.آنجاها که پیام ما میرسد خانۀ ما است.

عیار میگوید

آنچه که گفتی باید به آن عمل کنی.

آنچه که حقیقت است بگویی دروغ نگویی

مغرورنباشی باحیا وفروتن باشی

بدبختانه که مجاهدین محترم(به استثنای بعضیها) درقالب تعریف ذیل نمی آـیند.

عیاران دارای صفات یک (انسان ممتاز) مکمل میباشند که عبارت اند از(مروت ومردانگی،فداکاری،کمک به مظلومان،بی پناهان،شفقت به مردم(خلق)وفابه عهد،فروتن.مقیید به انجام آداب ورسوم خاص میباشند.که عبارت اند ازامانت داری پاس آب ونمک ناموس داری وناموس پرستی که معرف جوانمردان است.  

عیاران درسرزمین آریانای کهن وخراسان پهناور(افغانستان)کنونی سابقۀ تاریخی قبل ازاسلام دارد.

مکتب فتوت یاجوان مردی ازمکتب(عیاری)میراث گرفته است.ریشۀ اصلی این مسلک درآیینهای پهلوانی وقهرمانیهای هردوره به شکل داستانها وقصه ها ازسینه به سینه نسل اندرنسل انتقال یافته است.

زمانی که دین مبین اسلام درسرزمین (آریانا&خراسان)گسترش یافت.اساس مذهب برپایۀ اسلام وفتوت استوارگشت وآداب جوان مردی دررسوم خانقایی دربین صوفیها رواج پیداکرد.

شعرای که دربارۀ عیاران فراوان مطالب گفته اند خصایل عیاران راستوده اند.

عطار،مولانا،وحافظ بوده اند.

 نوین به معنی نوجانشین کهنه.

دست آوردهای های علمی وهنری بشرجانشین عناصرکهن.

بایسکیل جانشین خرواسپ،موترجانشین گادی،قطارآهن جانشین کاروان شتر،تفنگ بم وطیاره جانشین شمشیر وسپرونیزه.عیارنوین متأثرازخرد (آگاهی وآزادی)فهم وتکنالوژی معاصر.

پندارنیک، گفتارنیک، کرادرنیک، جانشین پنداربد، گفتاربد وکرداربد.

مغزسرد، قلب گرم ودستان پاک،جانشین مغزگرم،قلب سرد ودستان کثیف.

سرانجام همه بهترینها جانشین جانشین همه برترینها.حرکت به سوی ساختمان جامعۀ بهتر.

انقلاب:به طورطبعی جریان سیاسی مبارزه ودگرگونی ازمراحل کهن برای مراحل پیشرفته ومترقی است. 

وسایل مبارزۀ انقلابی حرکت سیاسی است برای دگرگونسازی انقلابی .

دیدگاه عیاران نوین انقلابی تنها اصلاح نظام نه بلکه دگرگون سازی همه جانبه هستی جامعه یابنیادی کردن هستی اجتماعی وتغیروضعیت غالب دراوضاع سیاسی ونظامی واقتصادی کشوراست که پاسخ منطقی به نیازهای اصلی باشندگان(انسان) اصلی  کشورارایه بدارد.

 

 

 

 

 


بالا
 
بازگشت