انجنیر حفیظ ا له حازم
فطور آدمیت
عصر ما عصر واژه ها ,عصر مقوله ها و مفاهیم سیاسی جدیدی گردیده که این مفاهیم , مقوله وتعریف ها در تضاد با معنویت و زندگی اجتماعی و اخلاقی بشریت است. با تمدن بشریت و پیشرفت علم و تخنیک ,آدمیت از زندگی اخلاقی و اجتماعی فاصله میگیرد و احساس , عاطفه , اخلاق و زندگی اجتماعی و باهمی جایش را به زندگی ماشینی , خودخواهی , خود محوری , تهدید , زورگویی , ثروت اندوزی , خشونت وغیره عوامل غیر اخلاقی و انسانی خالی میکند.
ما با مقوله های سیاسی و مفاهیمی چون : گلوبالیزم , لیبرالیزم , پوپولیزم , اگوییزم , مافیای دولتی , فساد دولتی , تروریزم , تحریم های اقتصادی , جنگ های تجارتی وغیره همه روزه سر میخوریم . اینها سرخط خبر های میدیای امروزی بشریت اند.
این مفاهیم در کل یک فهم را تدوین میکنند که بشریت دارد از کنترول آدمیت عام اجتماعی و باهمی خارج میگردد و زندگی های باهمی و احساس همدردی آدم ها جایش را به خشک سالی عاطفه و بی مهری و کمیته های چند صد نفری تحویل میدهد.
جهان امروز جهان سرمایه و سرمایه اندوزی است و این عادت امپریالیزم جهانی است. اینکه این سرمایه از کدام مجرا و چه شکلی بدست آید اهمیتی ندارد. در قبل ها بخاطر بدست آوردن و سرمایه اندوزی اصطلاحات چون مشروع و یا در کشور های اسلامی و عقیدتی اصطلاح حلال را بکار میبردند که سرمایه اندوزی حد اقل یک صیغه نیمه قانونی و نیمه بند مشروع داشته باشد. ولی امروز کلماتی چون مشروع و حلال وغیره اصلآ کاربرد ندارد و این واژه ها دارند از قاموس بشریت حزف میگردند و نابود میشوند.
بخاطر اندوختن سرمایه و نحوه بدست آوردن آن اصلآ راه و رسم اخلاقی , مشروع و حلال بودن در کار نیست. اینکه این سرمایه با فروش سلاح های کشنده , مافیای مواد مخدر, مافیای فحشای بین المللی , مافیای قدرت دولتی , ایجاد و صدور تروریزم , صدور انقلاب ها , غارت کشور ها , بر انداختن دولت ها, ایجاد دولت ها, قتل و کشتار های بیرحمانه وغیره مصایب بزرگ ضد بشری بدست آید اهمیتی ندارد , مهم داشتن و اندوختن سرمایه است . داشتن بانک های پول بخاطر احراز اهرم فشار که با داشتن آن به اهرام دیگر چون اهرام قدرت و سیاست به آسانی میتوان دست یافت. با داشتن این سه اهرم پول , قدرت و سیاست میتوان به راحتی کشور ها و جهان را اداره کرد چون همه ساختار های دولتی و غیر دولتی دیگر تحت پوشش این سه اهرم قرار میگیرند.
سرمایه اندوزی و گلوبالیزم و امپریالیزم نه تنها دار و ندار و هستی مادی را از بشریت میگیرد , شاخصه دیگری که گلوبالیزم دارد , رشد اگوییزم در انسانها است. خود خواهی, خودپسندی, خود محوری امراضی اند که در بطن جامعه سرمایه داری و گلوبالیزم پرورش میابند.
اینکه میگویند جهان دهکده است , واقعیت امر چنین است. و پیشرفت علم و تخنیک و مخصوصا انترنت جهان را کوچک ساخته. چون مافیاها در سطح بین المللی شراکت دارند. سرمایه دار و میلیونر افغانستان با سرمایه دار و میلیونر امریکایی و ارجنتاینی وعربی فرقی ندارد. مافیای مواد مخدر افغانستان در ارتباط تنگاتنگ با مافیای جهانی است و با هم کار میکنند چون منافع مشترک دارند. مافیای سلاح و مافیای سکس وغیره همه و همه جهانی شده اند. و یا این دولت بر انداختن ها و دولت ساختن ها در کشور های مختلف جهان و صدور انقلابات همه کار مافیای جهانی و گلوبالیزم امروزه است.
ما همه از تاریخ میدانیم که کشور های آسیایی , افریقایی , عربی و امریکای لاتین چگونه غارت شدند و چگونه همه سرمایه های این کشور ها دستبرد شد و مردمان این کشور ها چون غلامان و برده ها مورد بهره کشی قرار گرفتند. ویا صدور انقلاب های مخملین را در بعضی از کشور های جهان چون گرجستان , قرغزستان , اوکرایین وغیره را ما همه شاهدیم و یا سرنگون سازی دولت های عربی تحت نام بهار عربی در کشور های مصر , تونس , الجزایر ,سوریه وغیره و یا مداخلات مستقیم نظامی و سرنگونی رژیم ها که دیگر برای گلوبالیزم و امپریالیزم تاریخ گزشته محسوب میشدند , چون دولت های عراق , لیبیا و یوگوسلاویا و اعدام و قتل رهبران این کشور ها غیره همه و همه در ذهنیت های مردمان عصر ما باقیست.
طوریکه اگر کشور خود مان را مثال بزنیم ایجاد, مسلح ساختن , بقدرت رسانیدن و سقوط دادن مجاهدین در افغانستان و بعدش ایجاد, مسلح کردن , بقدرت رسانیدن و سقوط دادن طالبان ودیسانت کردن یک گروپ کاری دیگر ( از مافیای بین المللی ) به سرپرستی کرزی و بعدش اشرف غنی و چگونگی بقدرت رسانیدن آنان و حمایت بی قید و شرط مافیای بین المللی از این نماینده های مافیای بین المللی همه و همه برنامه های دقیق و طرح ریزی شده مافیای جهانی است.
گلوبالیزم به اژدهایی میماند که همه هستی دنیا در کامش کوچک اند و شکم گلوبالیزم با خوردن و قورت کردن همه سرمایه ها و هستی بشریت هنوز پر شدنی نیست. چنانچه ما در کشور خود شاهدیم که یک تعداد انگشت شمار درین چند سال اخیر میلیونر ها و میلیاردر ها شدند در حالیکه یک تعداد ازین افراد نان خوردن نداشتند. چون مافیای جهانی در سطح جهان و همه کشور ها به نماینده هایشان ضرورت دارند (دوستان حتمآ کتاب کمیته سیصد را مطالعه نموده اند که مافیای بین المللی چگونه شکل میگیرد و فعالیت مینماید) تا منافع سرمایداران بین المللی را با غارت منابع و سرمایه های ملی کشور تامین نمایند. چنانچه فروش و لیلام منابع زیرزمینی و معدنیات کشور ما به نرخ پوقانه و جرنگانه به باداران شان شاهد مدعای ماست.
این مفاهیم و واژه ها از بشریت بجز مادیات , ثروت و دارایی های کشور ها , معنویات جامعه بشری , کشتن و دفن کردن عاطفه, هومونیزم ,هم دیگر پزیری و اخلاق انسانی را میگیرد.
انجنیر حفیظ ا له حازم
هالند