عبدالسمیع کارگر

 

ماجرای انتخابات ریاست  جمهوری افغانستان درسال ۱۳۹۸ قابل دقت مسوولانه است

از آن جاییکه مشاهده می شود آقای اشرف غنی ریس جمهور مصلحتی بدون آنکه  ازتطبیق خط مشی  ۲۲ صفحه یی  دوراول کاندیداتوری اش در سال  ۱۳۹۳ به ملت افغانستان گذارش دهد تا دروغ  بافی هایش مورد قضاوت مردم قرار گیرد  ولی با پشت پا زدن به قانون از امکانات مقامی ، مالی ، سیاسی وبیروکراتهای حکومتی  ،  فعالیت های انتخاباتی اش را آغاز نموده است در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری را در نقض از ماده «   ٦١   » قانون اساسی کشور که درسال پنجم باید صورت میگرفت درسال ششم روی دست گرفت ، اکنون که تختی از قانون اساسی  برایش مود روز شده است نباید بیش ازین حمایت کنندگان  خارجی اش را خجالت وشرمسار وبی اعتبارتر سازد  ، باید مطابق قانون انتخابات ، دو ماه قبل از انتخابات  استعفا دهد  ومعاونش مطابق قانون سرپرستی ریاست جمهوری را به عهده گیرد وکمیسیون مستقل انتخابات توسط پارلمان کشور ترمیم عادلانه گردد  وپارلمان کشور ما با درنظر داشت رسالت نمایندگی مردم افغانستان شخصیت های شناخته شده ملی وطن دوست و احزاب ملی را در ترکیب کمیسیون  مستقل انتخابات جددا درنظر گیرد تا انتخابات ریاست جمهوری حدآقل منصفانه وحد آقل بینی خمیری برای ابروی حمایت کنندگان غربی ترتیب اثر گردد واگر خواستهای صاحب نظران در شمارش رای دهندگان در حضور هیات قضایی در مرکز هر ولایت صورت گیرد ورسما اعلان گردد تقلب  حد اکثر جلوگیری خواهد شد  و دزدان رای مردم شکست بی سابقه خواهنددید.

ومن الله توفیق     ۲۷ قوس ١٣٩٧

 

 

فراخوان شورای متحد کابلیان بومی

هذف كابليان از حق مشاركت سياسي و دولتي 

کدام انگیزه ها بحیث تکانه بیداری ، کابلیان را ازبی تفاوتی و پراگندگی بسوی همبستگی خواهد کشاند  ؟ 

  آیا فراموش شده است که به حکم بیگانگان، کابل را با آتش جنگ خانمان سوز جوشاندند ‌وهفتاد هزار کابلی را قتل عام کردند ؟

  آیا چپاول وویرانی منازل کابلیان ومحروم سازی بودوباش کابلیان از ملکیت شان در فراموشی سپرده شده است ؟

  آیا بخاطر است که کابلیان را متهم به کفر والحاد نمودند وچپاول ملکیت ‌و دارایی شان را غنیمت شمردند ؟ 

  آیا رقص مرده ، میخکوبی به سر انسانها ، بریدن پستان زنان ، تجاوز جمعی به ناموس مردم این شهر و ده ها جنایت دیگر قراموش شده است ؟

  آیا با تطبیق مش جنایتکارانه  استخبارات بیگانگان، کابل را از متخصصین ‌وتحصیل کرده ها ومغز های متفکر خالی نکردند ؟ 

  آیا کابلیان را ازحق مشارکت سیاسی وسهم گیری در دولت حذف نکردند ؟

  آیا کابل را بی کابلی ، بی رمق وبی نوا وبه ماتم سرا تبدیل نکردند ، جایداد ومنازل کابلیان درکام گرسنگان قدرت وثروت فرو نرفت ؟ 

  همه شاهدیم این همه مصایب وجنایات ، باروی کار آمدن تکنوکرات های نیکتایی پوش پایان نیافت بلکه تطبیق استراتژی استخبارات بیگانگان با میتود مدرن تر در معرض تطبیق قرار داده شد وبا سهم شریکانه همان قلدران بیماردرنظام ، حق تلفی وخود سری ده ها برابر افزایش یافت وچپاول دارایی عامه به شکلی از اشکال قانونی ساخته شد.

  درین آشفته بازار اشخاص فرصت طلب واستفاده جو از نام کابلیان به شورا فروشی ومردم فروشی دست یازیدند واز یکعده چهره های معصوم وصادق وخوشباورکابلی سوی استفاده رکلامی نمودند تا به مقام وامتیازات دولتی دست یافتند ، ولی کابلی بیخبر از بازی شیادان ، به حال سرگردان وابتر درهمان خانه های نمناک وکوچه های متروک قدیم ، همچنان نگذاشتند زندگی کنند وهمان جایداد های فقیرانه شان درشهر نیز غضب گردیدوبه بلند منزل های تجارتی دراورده شد وحتی تاکنون نمره زمینی برای سر پناه برای شان داده نشد .

با این همه جفا وخیانت برای کابلیان درامه چای خانه ترتیب داده اند  برای آنکه نقش ورسالت تاریخی کابلیان را در ابهام ببرند وازکابلیان افسانه گویان ولاف زنان معرفی بدارند موی سفیدان مظلوم وبی خبر وچند تن افراد تصادفی را ازگوشه وکنار این شهر برای توهین کابلیان رکلام میکنند.

    کابلیان وطندوست : در طول تاریخ صده ها ی این شهر باستانی، کابلیان درمحور حفظ وحدت ملی اقوام کشور ، پاسبان ازادگی ، استقلال طلبی، انساندوستی ، ناموس داری ، حق طلبی واحترام به مقام انسانیت ، نقش حکیمانه ایفا نموده اند وکابل مهم‌ترین مرکز مدافعه از حقوق ، ازادی واستقلال افغانستان بوده است ، کابل پرورشگاه علوم وفنون ودر دنیای قلم ، هنروشمشیر مانند جریان آب بهار سرزمین های وسیعی را شاداب ساخته است، کابل درتمام ازمنه های تاریخی مرکز وارسی امور عدالت اجتماعی ، توحید واتحاد حقیقی بین الاقوامی تعریف شده است.

  کابلیان درد دیده جددا توجه کنید:

  مطابق استراتژی پیچیده استخبارات  خارجی وانتقام گیری ارواح خبیثه ، حقوق کابلیان مورد خشن‌ترین معامله ها وبی عدالتی تیکه داران قدرت قرار گرفته است ؟ 

  برای آنکه کابلیان را از حق نمایندگی درپارلمان محروم ساخته باشند ، قانون انتخابات پارلمانی را در خط جنگل تنظیم کرده اند ، در تاریخ پارلمان های افغانستان قانون انتخابات پارلمان ساحوی بوده و پرنسیب سایر کشور ها نیز ساحویست ، برای آنکه افراد بدنام وفساد پیشه وابسته به تیکه داران قدرت را که در زادگاهش بدنام وجای پای میان مردم محلش ندارد منحیث نماینده کابلیان به پارلمان جا سازی میکنند تا کابلیان عدالت خواه به پارلمان راه نیابند ؟ 

  کابلیان قهراً و عمدا از حق مشارکت سیاسی ، حق تعین سرنوشت و به صورت اخص از سهم گیری در صحنه سیاست دولتی حذف گردیده اند.

  پدران ما به چنین خفت و ذلت ها تن در نه داده اند وما حق نداریم روح آنان را به مسخره   گیریم.

  بزرگان ، موی سفیدان ، ومسوولین شورا های مردمی محلات زیست وقرا های شهر وولایت کابل ، وکلای گذر وملکان، زنان و جوانان تحصیل کرده وچیز فهم، استادان و معلمان ، روحانیون کرام ‌ومتخصصین کابل زمین ، جایگاه شما در تصمیم گیری مشترک بر سرنوشت شما و آینده شهر وولایت شما خالیست.

  آیا بعد ازین هم سزاوار است که به جفا به خود وهمدیگر ودوری از یکدیگر ادامه دهیم وحدت وهمبستگی ما ، سرنوشت خفت بار مارا تغییر می‌دهد ، باید با غرور وسربلندی زیست کرد ، نباید به خون ده ها هزار قربانیان شهرت بی تفاوت بمانی ، نباید در برابر آینده فرزندان تان انتظار تقدیر بکشید. وحدت و ‌تصامیم مشترک مان به معنی دفاع از ناموس ، شرف ، عزت ، حیثیت و غرور حق طلبانه ای ماست ، هریک با ید وجدان خود را برای رهایی از بند اسارت وبندگی منصف سازیم .

 ومن الله توفیق

۲۶-قوس-۱۳۹۷

 

 

 

 


بالا
 
بازگشت