خوشه چین

 

برادری برابری

زمانی که توان دفاع ازخودراپیدا کردم دیگرکسی مرالت نکرد.برادراندرهایم ازمه بزرگ بودند تمام کارهای شاقه را باید انجام میدادم درصورت ممانعت لتم میکردند.پسران کاکاهم بادیدن چنان وضع عین رویه درپیش می گرفتندوووووووالی اخیر.یکی ازروزها چنان شد که احساس کردم توان دفاع ازخودرا دارم برای اولین مرتبه آن برادری که همیش اذیتم میکرد با تخنیک پهلوانی چک برزمین خواباندمش وضربات پیهم درسرورویش وارئد آوردم.ازهمان لحظه تغیرات دروضع برخورد بوجود آمد مرزهای برادری تعین شد.

به شما رسمن اعلان میدارم سیاست های حامد کرزی واشرف درپیش گرفته اند دهن ودماغشان را بکشک

اسپ

اسپ یعقوب لیث صفار اینگونه سفید بود لشکریانش جامه ای سفید برتن داشتند.
 اسپ سفید یعنی غرور شهامت وپیروزی برعلیه عرب.مگر مجاهدین محترم ما رعایت نکردند این پیروزی (اسپ سفید)اردوی مجهزمارادوباره به اعراب وپا کستانیها تحفه کردند.
ما مجبورهستیم دوباره صاحب عزت شویم.
شاید تبصره های صورت بگیرد درین عصر کمپیوتر ازاسپ سفید نام بردن باد کردن کاه بی دانه است.
 دراسپ سفید اراده مطرح است تصمیم افراد وعلاقه مندان به مبارزه مطرح است.زمانی که اراده نباشد.وسیله ها(کمپیوتر انترنت اسپ سفید وسیا شمشیر وتفنگ اف شانزده ومادر وپدربم های جهان) کاری ازپیش برده نمیتواند.

عیاران نوین انقلابی 
 ازباریدن میده باران درروی زمین مبدل گشتند به جریان آب پیچیده وغلطیده رقصیده ورقصیده درزمین هموار ازمیان خس وخاشاک بدون آنکه بدانی فردا درمیان آب غرق شده ای وآب توقفی نکرده به راه خود افتیده ناگشته مطلاطم هرآن سنگ پرتافته به سویش را غرق درخود. سیلان را ادامه میدهد
.

عیاران نوین انقلابی

چنان نظمی را میخواهند برپا کنند که کشوردارالمعلمین کابل سال 1343 -1346 را تمثیل کرده بتواند. مدیرش مرحوم محمد سالم خان «مسعودی»،معاونش عبد الرزاق «اوریاخیل»استادانش،مرحوم نظام االدین« تهذیب»زنده یاد حیا ت الله «ناصر»مرحوم عبد القیوم «صامت»مرحوم غلام علی خان«چوچه»زنده یاد عبد القیوم «نورزی»مرحوم صاحب جان«صحرایی» جناب محترم محمدغوث«حکیمی»

معلمین انگلیسی اش مسسزاندرکسن ومسترساور ومسترگودرچ.

شاگردان بخش هنری اش.مرحوم عبد البصیر امید وار،مرحوم محمد عمرحیدری، حضرقل نصیحی،محمد ظریف ایوبی وزنده یاد داکترسید محرم«غیاثی».

شاگردان سپورت مین ووالیبالرش،موسی،خان مناس،میرولی،لطیف،حبیب الله که همیش قهرمانی را ازآن خود میکردند.

شاگردان خوب ولایق وکاکه  وجوان مردانش.

الف-عزیزمحمد آماج

ب- محمد داود پنجشیری

ج-سید محمد کریم «بیار»

د-بدیع الزمان

ح-عبدالمجید

و-خلیل الله سپاهی

ز-سید نصرالدین

ح-محمد غوث آرزو

ط-سید نادرشاه

هکذا ایجاب مینماید که تذکری از شخصیت های نام آوری که درآن زمان شاگرد دارالمعلمین بودند یاد آورشویم.

-داکتراحد معروف به ریاضی

-بابه صاحب طوفان

-داکترمیر عبد الکریم بها

-محمد یاسین صادقی

-آدینه سنگین

-شیرآقا جرأت

-محمد علی

- احمد معروف به غوراتی

-مرحوم خلیل لله کوهستانی

- مرحوم نظراب شاه کوهستان که بعدن رویین شد

این چنین فراوان شاگردان فراوان که دربلند بردن فرهنگ عالی انسانی درمعارف نقش بزرگی را ایفا کردند.اینها درمجموع ترسیم کنندۀ منظرۀ اخلاق آدمی بودند.چنان آینۀ را درجامعه گذاشته بودند که ازپکتیا تا به مزارازهرات تابه ننگرهار وازچخانسور تابه بدخشان همه واضح وروشن دیده میشدند.

کنون این نظام همان آینه را شکستانده اند.ازین خاطراست که کسی دیده نمیشود.

حرامی
 بسیاردرخت قوی بودم ازدوران آریانای قدیم((ارۀ دوسره اولاد هایم))نیم کردندمرا ازتنه جدا تقسیم دو نامم را گذاشاند خراسان پهناور،بعدش دلشان یخ نکرد.ازبرودرازی دورادور بریدندم آب های خروشانم را دراختیار دیگران گذاشتند.کنربه پاکستان،هلمند به ایران آموراروانۀ سرزمین ترک منستان کردند.
 همه فرزندانم زادۀ آب وهوای خودم هستند ومیباشند.آن عدۀ که پدارانش شان مرافروختند به بیگان آنها فرزندان مرا«حرامی»میگویند

سه خصوصیت

عیاران نوین انقلابی باسه خصوصیت عرض اندام کرده اند. (وجدان،چراغ،صابون)،وجدانن داشتن سلاح را صرف بخاطرآزادی وطن مشروع میشمارند.تبلیغ ضد جنگ(چراغ) جنگی که ازجانب بیگانه برسرمردم افغانستان تحمیل گردیده است.به مردم می فهمانند.صابون وسیلۀ شست وشوی کثافت. کثافت(اداره،فرد،کوچه وپس کوچه،ذهن)باید توسط صابون شسته شود.

سخن گوی خود باشیم

دولت موجود خود تداوم شرایط وضع است

 سه صد سال استبداد کشتارهای قومی اشغال سرزمین ها وتقسیم آن به قوم مربوطه فضای ترس وحشت حس انتقام را به سمت تعقل درایت تفکر«شعور» ورسیدن به راه حل انسانی را ازخردمندان وخبرگان می طلبد. 

ما باید درسطح ملی وبین المللی سخن گوی خود باشیم تا دیگران.

بعداز سقوت حاکمیت مصالحۀ ملی به تعقیب آن مستقیمن شروع از2001تا به امروز سخن گوی ما ((ایالات متحدۀ امریکا))وناتوشد.درین مدت دیده شد آنها درپی منافع خود تابه محواقتصادی کلتوری فرهنگی وانسانی ما دریغ نکردند وحتی درتداومش انواع((افتراقات))را به بازی گرفتند.

به عقب برمیگردیم اتحاد شوروی سابق درسطح ملی وبین المللی سخن گوی ما شد.سرانجام منافع ایدیولوژیک نتوانست درقضایای شکل داده شده درافغانستان حالات تطبیقی پیدا نماید.

خساره مند اقصادی نظامی سیاسی فرهنگی (انسانی)ما افغانهاگردیدیم.همین گونه وقایع تاریخی افغانستان نشان داد که بیگانگان هرنهال که درسرزمین غرس کرده اند. آن مبدل به درخت اختلافات وافتراقات گردید وما درکوچه گذر،مسجد خانه به خانه میوۀ اختلافات کینه ودشمنی میچینیم می خوریم ومینوشیم.

وطن دار،به تومیگویم به گذشته ات کارندارم که تو چه بودی وچه کارکردی،به تومیگوبه گذشته ات کارندارم که تو کی بودی.چه کارکردی.

ولی اکنون به تو میگویم هموطنم هستی درهمین کشورتولد یافتۀ درین کشورهمه حق داریم برادروارزندگی کنیم.

باغربت ونامرادیهای خود میسازیم «چراغ دوستی»روشن میسازیم ازهمین چراغ خانه به خانه کوچه به کوچه مسجد درمسجد،درمسال در درمسال چراغ میبریم،تاریکی های خودرا روشن میسازیم درروشنایی علم وخرد همه مشکل خودررا درسطح ملی حل مینماییم تا به آن سطحی که دیگراجازه ندهیم بیگانه سخن گوی ما شوند.

رؤسای جمهور

رؤسای جمهور،درجهان امروز،بازیگران روی صحنه میباشند.آگاهان دو جهان ((مثبت ومنفی))درتاریکی نشسته به طرف بیرون نگاره میکنند ومنافع خودهارادر وجود رقاصه های موجود جستجو مینمایند.رقاصه ها مجبورهستند دم دهل کسی که اورا درمحفل عروسی نازدانۀ((منافع)) خود دعوت داده است وبرقصد. بدبختانه که رقاصه های کشورمان تنها یک نوع رقص آن هم اتن یک مجهوله رایاد دارند.ایجاب میکند که اتن کوچیها را یاد داشته باشد.اتن کتواز غزنی مقبول ترین اتن را یاد داشته باشد.اتن شرن غزنی وپکتیارا یاد دلسشته باشد.قرصک پنجشیررا یاد داشته باشد.اتن قطغنی را یاد داشته رتم موزیک وسرولی را یاد داشته باشد به خواندن بدنبان بدنبان بدنبان،سینه شوربده سرین بجنبان حرکت کرده بتواند آنگاه است که به صدای مردم پاسخ مثبت گفته است.

ورنه به عرزدن وترساندن مردم که ازش به عذررای گرفتی وبعد دروغ خودرا ثابت میکنی تحقیرش میکنی ناکام ترین شخصیت سیاسی هستی برای فردای ما رئیس جمهوری کاراست که رقص لوگری،اتن سه مجهوله قرصک پنجشیر وقطغنی را باتمام شرایطش چرخ زدن،نشستن وخیستن شوردادن وجنباندن یاد داشته باشد.

درفردای سیاست رقاصۀ خوب ومقبول خوش اندام وخوش آوازکاراست.

عیاران نوین انقلابی

درفضا اوضاع واحوال سیاسی سیاسی فردا نمی خواهند چهره های منفور وکریه را مشاهده نمایند.بخاطریکه فردا فردای جوانان بیدار آگاه وخردمند است درآن فضا درآن هوا فکرنو درجهان وزندگی نووابسته به سیروخوی عادت نو وسرعت انترنت وکامپیوتروابستگی دارد.

خاین ملی

مرده خاین ملی برای تمامی خائنین ملی وفاجعه آفرینان کسانی که آرامش وخوشبختی مردم خود را بی ارزش شناخته دست به عمل شنیع میزنند.این را بنام مرده خاین ملی یاد مینمایند.

اما خیانت ملی صرف کارفرد است.نه کارقوم وتبار.ولی میشود که ازلحاظ سیاسی به گروه حلقه وافراد((باند گروپ،چهارکلاه))نسبت داد.

درکشور وزارت دفاع مقام خیلی باارزش وقابل احترام است.مقام ریاست جمهوری ومقام شاهی موقف های تشریفاتی است. مقام دفاع وداخله وامنیت مقام های حافظ منافع حیثیت وقار شرف وعزت وآرامش کشورمیباشند.

بدبختانه که کودتای شهنواز تنی علیه نظام ،نظام با اقتدارملی غیروابسته دارای برنامه استراتیژی(مصالحۀ ملی)را زد زخمی وضعیف ساخت.احوال پرسی آقای گل بدین حکمت یار با شهنواز تنی اثبات همان دعوایی است که تنی علیه نظام خود دست به کودتا زده بود.

اوغریب

اوغریب ونادار،توکه خودرا ناداروناتوان حساب می کنی وضعیف توچه میکنی؟اسباب لذت وخوش آیند سرمایه داررا آماده میسازی،آنها ازرنج ومحنت ضعف وناتوانیهای توسخت خوش میباشند.وفطرتن زمینه ساز مینایند که تو همینطور باقی بمانی.حال انکه خیلی بزرگ هستی((بحر))جهان زنده جان هارا میسازی،فضای بیکران هستی پروازپرنده درتو مشاهده میگردد وتوجنگل زارانسان وانسانیت هستی برخیز زجایت درحرکت شوقوت خودرا به نمایش بگذار،آهنگت را ازیک حلقوم بیرون بکش که گوش سرمایه بترکد.اشکهایتان را دریک مرکز بریزید وآه سوزان بکشید که طوفان وسیلاب به بارآورد.نتیجه! شما بس مقام شایسته دارید دردارانسانیت. 

چپ وظیفه ناشناس

چپ غیرحاضروظیفه ناشناس محروم ازامتحان،درمدت بعد ازشکست وناکامی باید که این صنف را دوباره درس میخواندی ودوام دار حاضری میدادی سردرس مکتب حاضر میبودی درامتحان((بن اول))حاضر نبودی،این بارهم به حیث غیرحاضر دایمی شماریده شدی محروم از امتحان.ناکام دوساله ازمکتب اخراج میشود.

عیارمعلم روزگاراست مجبوراست که امتحان دقیق بگیرد.

باغ بان مجبور

آب های آهسته رو رنگ شفاف ندارند گل آلود وقابل نوشیدن نیست.مثل احزاب جدا شده ازبدنۀ حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب وطن)مانند درختان استاده بدون میوه هیچ انتقادی وپیامی برای امروزوفردا ازخود بیرون نداده اند.چنانچه که دردوره های 1343-1357 ازخود عکس العمل به موقع نشان میدادند.اما امروزفقط به نام بردیوار رنگی((تکیه کرده اند))تکیۀ که علی الفوراشتباه بدون فوت وقت به نمایش میگذارد.درختی که گل بتکاند وثمرندهد باغبان مجبوراست نهال دیگری بدیل نهال بی ثمربه خود تدارک ببیند.باغبان((توده ها))مسؤلیتی را بردوش عیاران نوین انقلابی بگذارد.تا صدای خفه درگلوی تاریخ گذشته را ازحنجرۀ فردابیرون بکشد.

بلی عیاران خدا جویان حقیقی بودند.

عیاران وارد میدان شده اند که شیاطین را ازمساجد بیرون بکشند.

میگویند خدادرقلب ما درروح ما وروان ما درزمین وآسمان بروبحرفضای لایتنهاهی وجود دارد وخالق طبیعت مرده وزنده است.یعنی که بلی عیاران خدا جویان حقیقی میباشند.لب نمی جنبانند حمامه به سر نمی کنند که مردم را فریب بدهند ودروغ بگویند وحشت ودهشت ایجاد بکنند خودقلبن شیطان ومنافق ولی ظاهرن مسلمان آدم کش ویران گروحشی درنده خو.

گریه کردن حق ما است

راجع به اشک نامرادی،عاشق معشوق وناکام ها خیلی داستانها وقصه شنیدیم مگرریختاندن اشک بی وطنی سخت تر ازان است درین جا بگوییم((قهار عاصی)) درقید حیات می بود که ازسیمایش استعداد شعری فوران میکرد پاسخ این مطلب را آقای گل بدین باید بدهد.استاد خلیل الله((خلیلی))زنده می بود مگرکبرسن اورا تسلیم به تقدیرکرد.

امادرمیدان آزادی خواهی ما بجای اشک ،عرق  را ضمیمۀ اشک ساخته میریزیم آزادی خودرامیگیریم.

گریه حق ما هست که بگوییم داد وناله سربکشیم که چرا ما را می کشید.درلب سرک درسر چهاراییها درکوچه وپس کوچه درپایتخت ها جمع میشویم گریه میکنیم گریه انسانی میکنیم مردم جهان را برای کمک خود می طلبیم.

گریه حق ما است گریه حق ما است وگریه های فراوان حق ما است. دسته جمعی درجاده بیرق ماتم ملی خودرا بلند میکنیم گریه می کنیم راه پیمایی مینماییم احساس عاطفی جهان را برای دفاع ازخود می طلبیم.

سلام علیکم صبح تان به خیر:

عقاب آزادی

الیوم پانزدۀ ماه می روز((عیاران))روز،رادمردان تاریخ است.این روزرا به تمامی کاکه های کابل واطراف آن ،جوان مردان،کاکو های قندهار،هرات وسیستان  مزار وتخارپغمان وبدخشان وبغلان وسمنگان خوگیانی والینگارلغمان پنجشیر ولوگر،پروان کوهستان تبریک وتهنیت به عرض میرسانم.این روزی است که جوانان گردهم می آیند چای وخوراکه لذیذ به همدگیر تعارف مینمایندقدرهمدیگر را میدانند.راه های دوستی ومحبت که درطول مدت،آگانه قطع شده است دوباره ترمیم واسفلت میسازند.تدابیرمی سنجند گذشتها می کنند خون راباآب میشویند.

میسنجند که درزندگی ازآزادی چیزبهتری نیست بنا بفهوم ازین مطلب که((روغن می آورد غم))و((پیاز میدهد پیشانی باز)).

میگویند که نیازداریم به:

قلم کاغذی که ازما گرفته بودند ازان طریق از الف تا به یا بیاموزیم.ما به آن نیازداریم،به تایش برای تفنگ وچرس وبنگ دادند.مرگ وتکۀ سبزبخشیدند ودرقبر پهلوفیلم قبروتکۀ سرخ بخشیدند. درنتیجه فهمیده شد که شهادت ما به بریژنف بود ریگان.

کنون شهادت تداوم همان حماقتی است که بخاطر حفظ جان کرزی واحمد زی خون میریزیم که ارزش پیخال یک عقاب آزدی را ندارند.

عیاران

عیاران خودرا آزاد ساخته اند که وطن را،آزاد بسازند.عیاران عرق میریزند که فردا درناکامی اشک ازچشمان نریزند.عیاران اختیارخودرا به بیگانگان نمی دهند.اختیاردادن به امریکا وکشورهای بیگانه به معنی مادرو زن ودخترخودرا  تسلیم بیگانه کردن وخودرا ملیونرساختن است.

شیطان

شیطان درمسجد داخل شد جای امام را گرفت،جای شیخ وصوفی را گرفت.ازطریق این شیخ وصوفی وامام ذهن وخرد وقلب ودست وپای مردم را گرفت.درکله ای شان تناب پیچانید درمیخ عقب ماندگی بسته ای شان کرد که به معنی آزادی وآگاهی پی نبرند.

 

 

 


بالا
 
بازگشت