ــــ

سیدموسی عثمان هستی

 

من جهان خودراتجربه کردم به این عقیده  شدم

هرکی که به حقیقت پی بردوعالم دید

درقیدآن نشد چو حافظ شنید یا نشنید

هوشیار کسیست  که از انسان  برید

سگ وپشک ترجع داد از بازارخرید

شاعربی وزن وبی قافیه

(آیا می دانیدکه مفاهیم زشت وزیباوخوب وبدساخته ماانسانهاهستندودرذات کائنات چنین مفاهیمی بی معنایندوبرهمین مبنازیبائی شناسی انسانهانیزمتفاوت است.

آئین ورسوم، قوانین وعرفهاوعادات و آداب نیزهمانگونه که زمانی توسط انسانهائی بوجودآمده اند،در زمانی دیگرمی توانندضرورت های خودراازدست بدهند.

پس هرانسانی درجایگاه یک خالق قابل احترام وستایش است ومی تواندخوب وبدوزشت وزیباوارزش وضدارزش راتشخیص دهدوحتی سازنده وخالق آنهاباشد.)

آری زشتی وزیبایی رادرلفظ ماخلق کردیم ولی لجام طبعت که نه دردست ماست وخالق آن راندیدم وسائیس هم می گویداین طبعت راتاحال نشناخته ام چشمم باوسایل تکنالوژی میلیونهاسال نوری دورتررادیده ولی شناخت کائینات دردسترسم قرارنگرفته وملای مسجدماکه چندکتاب محدودخوانده نه تنهاکائینات به فکربچگانه خودشناخته بدون درنظرداشت سائنس وتکالوژی خالق کائنات اوتعریف می کندولی خدیان سائنس وتنکنالوژی تاحال عقب نشینی نکردندهنوزکنجکاوی دارندکه صاحب این نظم درکجاست که زیبایی وزشتی آفریده وملاازکدام گرده چپ خودحواخلق کرده

بلی توطبعت بابزرگی اش نشناختی وملاهم به گفته ایرانی ها(...) شعرمی گویدمن انسان راکه سالهابااودرتماس بودم اورانشناختم پس خالق خودواوراکه نه دانش ملا رادارم ونه به سائنس وتکنالوژی دستری ندارم وهم دانش وحوصله بیدل راکه بگویم

زندگی درگردم بارگرانست بیدل چاره چیست

چهار  باید  زیستن   نا  چار   باید   زیستن

بهتراست که نه برزشت کاری داشته باشم ونه برزیبایی ونه برطبعت وخالق طبعت ونه گلایه ازدوست ودشمن آنچه که دردماغم خطورمی کندبی مشوره ادمه بدهم وازدوستان خواهش می کنم که بعدازاین مرارهنمایی نکنندانیجابروآنجا نرواین دوست است این دشمن این رهبرخاین است این رهبرصادق این حزب مردمی است این حزب خاین این آدم مبارزاست آن آدم خاین به انسان ووطن

لطفاً بدانیدآیدیامن دین ومذهب من خداداشتن وبی خداداشتن من درکدام حزب وجریان بودم درطول زندگی باکی سروکارداشتم ودارم دست ازتوطئه ،دروغ ، اتهام،پسگویی ،خودخواهی  ای انسان بی وجدان برنمی داری ومراهم می خواهی که درصف توانسان بمانم خاینی که استقلال داردبهتراست ازصادقی که جلواش دردست دیگران است

دفاع ازیک حزب دفاع ازیک آیدیاوآیدیالوژی،دفاع ازیک دین ویک مذهب ،دفاع ازمنطقه دفاع ازیک نژاد،دفاع ازیک زبان به این می ماندکه سجده درپیش روی یک بت دست ساخته کنی واگرمی خواهی که آسوده زندگی کنی درپش بت هابالاسجده نکن هم حزب خوددت باش ،هم آیدیالوژی خودت باش ،هم دین وهم مذهب خودت باشدهم نژادوهم منطقه وهم زبان خودت باش تادیگران بداندکه توهرچیز هستی وکمبودنداری آن وقت یقین داشته باشی  که چندروزتبلیغ واتهام علیه تومی بندند که خودرا ان الحق گفته سرانجام به نام دیوانه ازمصیبت های بالارهایی می یابی وضرورت به شناخه انسان ودوستی ودشمنی انسان نداری ناچارمی شوندکه دست ازسرت بردارند  

نوت : درامریکا ،کاناداوغرب وقتی که  ازهمنوع خودمایوس می شوندسگ وپشک راحتی به پنج شش هزاردالرمی خردوروزانه بیست افغانی غذای مخصوص سگ وپشک ازبازارتازه می خرندباآن سگ وپشک زندگی می کنداگرسگ وپشک مریض شوددرقسمت تداوی آن ازپولی که دارنددریغ نمی کننداگر بپرسی که درشاخ افریقاوآسیاهزاران گرسنه است توسگ وپشک بهترازانسان قدرمی کنی اومی گویداگر انسان مثل من بشناسی توهم درخدمت سگ وپشک قرارمی گیری

 

 


بالا
 
بازگشت