خوشه چين

مرجع

مرجع قابل قبول وطرف اعتماد؟

هموطنان عزیز شرافت مند!

زمستان با همه قساوت دشمنی که دارد،با لآخره،ازبطنش بهارمیزاید.دربهار درختها برگ میکشند،گل میکنند،میوه میکنند ومیوه را به ثمرمیرسانند،بعد ازچیدن میوه برگهایشان،درپائیز خزان گشته ومیتکند.شما قادرشوید،این درختان را آبیاری کنید ازمیوۀ تازۀ شان استفادۀ به موقع نمایید. ودرزمستان ازمیوۀ خشک شان،زمانیکه درعقب صندلی  نشستید،استفاده نمایید،دررابطه ازوابسته گیهای حلقات سیاسی، درچهاردهۀ اخیر،با بیگانگان ونتایج حاصله ازان را یاد آوری نموده ازان انتباه بگیرید.

((عیاران))راازصداقت شان تاریخ وارحرف بزنید وازنجابت شان سخن بگویید.

بگویید که عیاران خودرااصطهلاک کرده وکهنه میسازند تا چیزنووتازه برای شما عرضه بدارند.

غریب را درسرشتر،مارمیخورد،دردشتهای سوزان،اژدهارمیخورد،پلنگ وشیر درجنگل،کنارحوض انبارمیخورد،وگرگ اورا به شیطنت روباه مکاردرلب غار میخورد.

  هفتۀ قبل تحت عنوان((عیار سیاست میکند))نوشتۀ  را ازطریق سایت آریائی جهت مطالعۀ علاقه مندان،سپاریده بودم،نوشته حاوی مطالب سیاسی بود که درآن راه بیرون رفت ازبحران کنونی واضح بیان شده است.سه روزبعد ازنشر آن ایملی گرفته ام،ازیک صاحب نظرهموطن در((سیاست))تذکرداده است که ازذکرنامم پرهیز شود.فقط به این کلمه«مرجع»خواستاروضاحت بیشتر گردیده است.شما به عنوان نتیجه دراخیربه این جمله خاتمه داده اید.((ازینجا میتوان صدای یگانه بلند کرد تصمیم واحد می تواند مارابه یک مرجع قابل قبول وطرف اعتماد مبدل نماید.))میشود که بنویسید مطلب شما درین نوشته ازمرجع چه است؟.خوب است که اول به معنی مرجع پی ببریم.

 مرجع:محل رجوع،محل بازگشت،مراجع جمع.

ازنظراعتقادی،کسانیکه گناه کرده اند وسزاور دوزخ گردیده اند.مرجع عفوه دربارخداوند متعال است.میروند وضومیگیرند،با بلند کردن دودست به گوش میگویند که خدا بزرگ است،توبه واستغفارمی گویند. مرجع که درافغانستان امراض قلبی را تحت کنترول ومراقبت قرارمیگیرد. ((دکتوران))کلینیک صدری ابن سینا است.مراجع حل وفصل دعاوی مردم محکمه است.حکومتی که زمام دارانش مکلفیت های اخلاقی وانسانی خودرا نداند ومردم تحت ادرۀ چنین حاکمیت ها مصؤن،نباشند.مرجع که ازین گونه نظام های فاسد،درآینده حساب میگیرد.

آن مرجع ارادۀجنبش عیاران ووطن پرستان است.

  جنبش((عیاران)) این گردانندگان،با اندیشه((انسان))ازجمله انسان زحمت کش وارد صحنۀ عمل میشوند وبرای رسیدن به داعیۀ برحق انسانی،هرانسان زحمت کش اصول بنیادین،عدالت اجتماعی را((همه باهم درجبهۀ متحد زحمت کشان)) شعارخویش قرارداده واظهارمیدارد:زمانی ایدیه به عمل مبدل میگردد که، درهرمرحلۀ ازهراقدام هضم وعزم واحتیاط را فراموش نکنیم.نخست خودآگاهی ملی را به سود مردم افغانستان،بارور وبارورتر بسازیم وبعد،ازراه های قانون مند ذیلاً:

اگرمیخواهی که زمین خاره را به زمین حاصل خیز مبدل نمایی،اطراف زمین را عمیقاً جربزن،تاریشه های خیابان،همسایۀ زمین ازریشه بریده شوند.منابع آب رو به زمین را کاملاً ببند،تاکه آّ ب نفوذ نکند،زمین رادراخیرماه ثورقلبه بزن، ودرآفتاب سوزان،ماه جوزا وسرطان واسد بگذارکه،گیاه هرزه،کبل وغمی ،از ریشه خشک شوند.آنگاه است که گفته میشود.زمین پخته شدیار، هرکلخ، هرزرۀ خاکش،چون انسان هوشیاروامانت کار،سیال داروشریک دار،برایش تخم دهی دوباره برایت صدچند میدهد.ً

-نظام فاسد باید تعویض گردد،حلقۀ زنجیرۀ دستگاه خیانت، جنایت،اختناق غارت وفساد.شکستانده شود.

-استقرارنظام پارلمانی بربنیاد ارادۀ مردم، مشارکت آزاد، وتأمین کلیه حقوق وآزادیهای فردی واجتماعی .

-پایان دادن به تسلط نظامی،سیاسی،اقتصادی وفرهنگی یک جانبه،یک جانبۀ که همین اکنون درکشورما بیگانه حکم میرانند.

-برچیدن بساط غارتگری وبی بندوباری دارودستۀ نظام حاکم وابسته به دنیای سرمایه داری وباز گرداندن،ثروتهای غارت شده به مالکیت همگانی مردم.

-ایجاد نظام عادلانه به منظوراستفادۀ سالم،صحیح ومعقول،ازنیروی فکری وجسمی انسانی به منظور پیشرف ترقی وبهبود زنده گی ملیونها انسان آواره، افغان وزمینۀ برگشت آبرومندانۀ ملیونها انسان بی وطن. به زادگاه پدری شان.

بیائید کلید اصلی که دروازۀ بد بختی مردم افغانستان را بازکرد.آنرا فهمید وبعد داخل حویلی بدبختیها میشویم.

همان کلید کهنه وهمان قفل کهنۀ زنگ زدۀ قرون اوسطی که تو سط یک فامیل وخانوادۀ معلوم الحال دست به دست می چرخد.

آن کلید بدبختی کودتای 26 سرطان 1352 است.

کودتا یعنی کلید بدبختی ملت.کودتا،یعنی سونامی،کودتا، یعنی طوفان قبل ازوقت ویا بعد ازوقت،کودتا یعنی خون ریزی کشتار،کودتا هاعمدتاً اوامر خودرا ازمرکز فرماندهی کشورهای سوپرپاوربدست می آوردند.همین کودتاها یکی ازپی دیگر، ارزشهای مادی ومعنوی را ازمیان برداشت،ومعیارها ی مادی ومعنوی را برزمین زد.

بهترآن بود که درافغانستان آن زمان، گرداننده گان فعلی نظام برسرکارمی بودند.

مجاهدین امروز،اخوان المسلمین دیروز

اما برعکس جنگ سرد،برخلاف ارادۀ مردم،کارهای ناروا را برسرملت ها به گونۀ روا می دیدند واجرای آن را ثواب می پنداشتند.ازجزئیات که بگذریم به کلیات صحه بگذاریم این که آنهاکارهای کردند آلۀ دست خویش بعضاً رهبران سیاسی ما را ساختند،درفرجام همان ضرب المثل،به آدرس پیش داوران سیاسی ما صدق میکند که آدم بکش درپهلوی من بنشین،دروقت محاسبه گفته میشود که بنده بی دخل است،پردازیم.

ازین حرکت های غیر مسؤلانه هم درزمان ارتش سرخ وهم درزمان ارتش امریکا وناتو؟ضربات خیلی ها سنگین برجنبش وطن پرستان وارد آمد، سرمایه دانشمندان،خبرگان تحت عنوان((شکارمغزها وفرارمغزها)) مفت ورایگان ازدست رفت.

اگریک حصۀ ازعضوبدن بنا بربعضی حالات میخانیکی زخم برمیدارد، دراثر مراقبت وتوجه ازمکروبی شدن عضو،عضویت آن زخم را دوباره ترمیم مینماید. بدبختانه که عضوزخمی شدۀ جنبش وطن پرستان،ازمراقبت بازماند ومکروبی گردید.چنان مکروبی گشته است که،باعث نفوذ،گستردۀ افکارفرصت طلبانۀ، لیبرالستها،بور ژوا،وحتی انارشیستها گردیده ازین خاطر فغان جامعه روبه آسمانها بلند شده است.به باورجنبش عیاران،وضعیت کنونی پیرامون مسایل حاد،ملی،منطقوی وفرامنطقوی،به مرحلۀ رسیده است،که گفته شود،اگربه خود نیاییم، سیرنزولی، انحطاط فرهنگی،اخلاقی،به سرعت سرسام آور، همراه((مادروطن))درحال سقوت است که شاید قرنها جوامع بعدی فرصت ترمیم آن را دوباره یافته نتوانند وحتی تصویری ازان دیده نشود.یک سوال مهم و حتمی است برای حل معضله که درسرراه ما گذاشته شده است.

درپاسخ به سوال فوق،جنبش عیاران سعی برآن دارند که بربنیاد، پرهیزازاقدام مسلحانه،از طریق راه های قانون مند،واصول رسیدن به اهداف والای انسانی، درکشورما برای پایان بخشیدن،برسردرگمیهای جنبش وطن پرستان ((راست افراطی))وچپ((افراطی))وارد کارزارسیاسی شوند.علیه هرگونه انحرافات، ایدیولوژیک وتفاوت اجتماعی،که نظام موجود پدیدآورندۀ ان است برمبارزۀ خویش ادامه دهد.درراه شکل گرفتن،بربنایداندیشۀ((استقلال،آزادی،دموکراسی وعدالت اجتماعی))جبهۀ متحد را ازمجموع وطن پرستان وفعا لان ترقی پسند  به منظوررسیدن به اهداف وارمانهای وطن پرستانه تلاش به خرچ دهندووظایف ذیل را برای خود تعین میدارند.

1-کوشش درجهت انطباق اصول واهداف،آموزشهای علمی تاریخی ومیهنی درشرایط کنونی.

2-تعقیب وپیگیری مبارزۀ سیاسی بربنیاد،آموزشهای علمی،سیاسی،اقتصادی فرهنگی،تاریخی ومیهنی ،دررابطه با مسایل کشور،منطقه وجهان.

3-تلاش هرچه بیشتربرای نزدیک سازی نظریات وطن پرستان،بخصوص دیدگاه ها ،نظریات ومواضع سیاسی وگرایشات،دورمحوروطن ((مستقل،آزاد وبی طرف ))به منظوررسیدن((به درک واحد ومشی مشترک)) دستیابی به این ارمان همکاری کلیه وطن پرستان را می طلبد.

به امید فردای تابناک

با احترام

AS_khoshachin@hotmail.com

 

 

 


بالا
 
بازگشت